Ga naar inhoud


Netwerk Advies Gevraagd


RikH

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik weet niet of dit het goede board is maar ik vraag het toch maar. De situatie is als volgt: Ik wil graag 2 netwerken met elkaar verbinden. Mijn netwerk hier thuis met 3 computers en mijn netwerk op de zaak met 12 computers. De afstand is denk ik zo'n 400 meter. Het gaat mij er dus om, om thuis op het netwerk van de zaak te kunnen inloggen. Op de zaak staat ook een adsl router op de hub en daar zou ik dan ook thuis gebruik van willen maken. Bestaat er een draadloze netwerk apdapter hiervoor en zo ja welke?

 

Alvast bedankt,

 

Rik

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn hier al een aantal andere posts over geweest, maar mocht je meer over draadloos weten, kan je eigenlijk beter terecht bij draadloze boards,

het zijn geen commerciele links in mijn ogen, dus ik hoop dat men 't ok vindt:

 

wireless leiden

amsternet

huphop

seattle wireless

 

ps, er zijn nog meer boards over wireless.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rickring heeft gelijk...

VPN

virtual private network

 

alle pc's met de laatste updates van microsoft (dezelfde versie w2k of Xp) voorzien in verband met veiligheid... (spoofing)

 

beide routers instellen/toevoegen met de tcp/ip addressen die bevriend zijn.

Toevoegen als je ook gewoon internet en email wil blijven gebruiken.

 

de VPN protocols installeren en instellen (pasword)

alle bekende bureau-gebruikers registreren en alle overigen geen toegang geven tot je netwerk onder policy manager security.

 

en gaan met die banaan...

 

ook aardig alternatief is PC-anywere.

 

cheers

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens bedankt voor de adviezen. Ik heb helaas maar op 1 locatie ADSL. Het ging mij erom dat ik thuis via het netwerk op het adsl net van de zaak kon. Ik ga het een en ander door lezen op de opgegeven links.

 

Rik

Dreambox DM500HD, 2x Strong 8000 (Sattracker V1.0) , Strong 8000 (Freedom V2.0), Pioneer 110 nl (Open Firmware Seca2 V2.5 by Spirit_rules), Nokia 9200 (DVB 2000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...