Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, Ik ben pas overgschakeld naar een digitale reciever! Ik heb een schotel van 80 cm met 2 lnb's(hotbird en astra).er staat nu een diseqc tone burst schakelaar voor de 2 lnb's, waarmee ik natuurlijk sckakel tussen mijn lnb's.Maar sinds ik mijn digitale reciever heb klikt deze switch alleen maar als ik mijn reciever inschakel!Dus d.w.z dat ik momenteel alleen maar op hotbird kan kijken! Nu is mijn vraag: is dit een instelling op mijn reciever of kan ik die switch niet gebruiken met een digitale reciever!

Geplaatst:

Heb je je digitale reciever ingesteld op discq A voor Hotbird en Discq B voor Astra.

Geplaatst:

Indien je werkt met 2 afzonderlijke LNB's en een afzonderlijke schakelaar moet je er voor zorgen dat de instellingen in de ontvanger overeenstemmen met de wijze waarop de lnb's op de schakelkast aangesloten zijn. Kijk hier even!

Gerdy

Geplaatst:

@ Gerdy

Ik hoop dat jij mij wilt corrigeren indien nodig.

Uit het verhaal van Shimono maak ik op dat hij eerst een analoge receiver had in combinatie met de twee lnb's en de diseqc (switch). Mijn oude analoge ontvanger gebruikte het 22 kHz signaal om de diseqc (switch) te sturen. Als dit bij hem ook het geval was, dan kan deze diseqc (switch) waarschijnlijk niet gestuurd worden met de diseqc 1.0 of 1.1 signalen van zijn digitale receiver.

Hij zou dan een andere diseqc moeten kopen.

Geplaatst:

Er is maar één diseqc "protocol", dus zou het moeten werken. In bepaalde ontvangers kun je kiezen tussen diseqc en toneburst. Indien zijn analoge ontvanger met diseqc uitgerust was (blijkbaar deze van jou was dat niet) kan hij hem eveneens digitaal gaan gebruiken.

Gerdy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen