Gast Geplaatst: 3 januari 2003 Geplaatst: 3 januari 2003 Lookerflash gevonden en geistal. engelse versie.. even kijken hoe deze werkt..
Hans Kuiken Geplaatst: 3 januari 2003 Geplaatst: 3 januari 2003 Ik heb toendertijd ook m'n ontvanger met lookerflash gepatched, dat ging perfect. Wat ik wil doen is uit m'n ontvanger de firmware V1.32 uitlezen en dan omzetten met flashconvertor en opslaan en dan firmware V1.32 monoblock + eeprom naar je toesturen. Dan hoef je deze alleen er nog maar in te zetten met lookerflash en de eeprom met declink erin te programmeren. Hans
KeeS48 Geplaatst: 3 januari 2003 Geplaatst: 3 januari 2003 Hoi Hendrik, ik heb al vanaf het begin dat "rode" blokje en toen was de enige oplossing om het monoblok "omgekeerd " te monteren en zo hangt het dus nog steeds. Wie weet helpt het even voor je en kan je daarna uitpuzzelen hoe het normaal zou kunnen werken. Gr Kees Philips 6073_3a/euromuis_Fan /Monoblok
Hans Kuiken Geplaatst: 3 januari 2003 Geplaatst: 3 januari 2003 Als je het monoblock op z'n kop hangt kan er regenwater inlopen en dan kan je als dit niet goed is afgedicht, kan je gauw een nieuwe monoblock kopen. Je moet hem gewoon met de kabelaansluiting naar beneden laten wijzen. Je moet alleen met flashconvertor de settings wijzigen. Kijk bij links naar Philihacker. Hans
M_Z Geplaatst: 3 januari 2003 Geplaatst: 3 januari 2003 Nou Hendrik, ik heb juist de nieuwste settings geconverteerd voor v9.6, en daar ook een monoblock versie bij gedaan. Maar zoals ik het hier zie, ben je nu dus aan het proberen om naar v1.32 over te gaan. Dat is prima, maar natuurlijk is de originele versie van v1.32 niet direct te gebruiken voor monoblock lnb's. Je moet dus even de firmware aanpassen: 1. Open de firmware in het programma FlashCvt (Laden BIN) 2. Klik 1 keer op de TPT regel die in het linkse scherm komt te staan 3. Klik nu op de knop: Wissel (of Swap) DISEQC 4. Sla de nieuwe aangepaste firmware nu weer op door op (Opslaan BIN) te drukken Zet hierna de aangepaste versie erin met Lookerflash of Serial, en vergeet daarna niet de eeprom erin te zetten met Declink (NIET MET LOOKERFLASH). Succes, M_Z
Hans Kuiken Geplaatst: 3 januari 2003 Geplaatst: 3 januari 2003 Mark, Ik zie heel wat berichtjes verschijnen over versie 1.32 over het ontbreken van de monoblockversie. Het schijnt toch nog moeilijk voor sommige mensen te zijn om dit met flashconvertor aan te passen. Kan jij niet voor deze mensen net als je bij de vorige versies ook de monoblockversie erbij zetten. Hans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen