Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een digitale camera waarmee ik via een SVHS-kabel beelden kan opnemen van de TV of videorecorder. Hij neemt het echter perfekt op, maar bij het afspelen op de TV vervagen de kleuren van kleur naar zwart/wit en weer kleur enz. Op m'n LCD-schermpje lijkt alles wel goed. Wat kan dit zijn? Iemand ook deze ervaringen?

Geplaatst:

Ik heb hier geen problemen mee. Ik denk dat de s-vhs het probleem is, probeer enkel met 3x tulp (zwart/wit audio en geel video). Ik doe dit regelmatig met ppv films die ik dan later op dvd zet (toch nog goede kwaliteit).

yourlaur

Geplaatst:

bedankt voor je reactie. maar op mijn camera zit ook een DV-in. Daar zit het probleem dus niet. Op mijn Lcd scherm speelt het opgenomen beeld van de satelliet wel goed af. En dat is vreemd.

Geplaatst:

Ik weet het niet meer...hij doet het inmiddels wel goed met de "gewone "zenders via de kabel maar hetzelfde verschijnsel blijft zich voordoen met de satelietzenders. Ik denk dar er een code inzit bij de sat die het onmogelijk maakt opnamen te maken.

Is er nog iemand met een oplossing?

Bij voorbaat dank. De kwaliteit van de sateliet is n.l. zoveel beter als de kabel,vandaar.

Geplaatst:

Dit klinkt als Macrovision die prima zijn werk doet... Kopieerbeveiliging dus!

Geplaatst:

Ja, want bij riptools (Voor omzetten van b.v. dvd naar video CD formaat) wordt de macrovision van de DVD ook gekraakt.

Of er een los tool is weet ik niet, maar effe zoeken op internet denk ik. Google of zo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen