Ga naar inhoud


[Pioneer] kanalen toegevoegd maar geen beeld


bonanzaradio

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar kanalen toegevoegd van de ene lijst naar de andere.

De eeprom weer in de deco drukt maar niets.

De eeprom van satori de kanalen lijst ook ver 4.32.

ben ik wat vergeten moet ik de eeprom aanpassen.

 

Heb een pio 1002nl ver 6.11 kanalenlijst satori + eeprom ver 4.32. plus monoblock satra hotbird.

 

Groetjes bonanzaradio

Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou graag wat meer info hebben.

Gebruik je het monoblock gewoon of heb je dat ding op de kop gemonteerd ?

Heb je Pionero gebruikt om de kanalen over te kopieren ?

Heb je vervolgens het transpondernummer goed gezet?

Of heb de de transponder regel ook mee overgenomen ?

Zie je het kanaal wel in de kanalenlijst van de deco (Dus op het scherm van je tv ?).

 

Groeten

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die satori.

Ik heb een monoblock ik geloof een twin als ze die noemen.

Gaat met 1 kabel naar binnen.

Ik heb met pionero de kanalan over gezet met transponder erbij gewoon de hele regel ,En astra en hotbird omgezet.

Heb de zender wel geen beeld.

 

Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je beschrijving ziet er goed uit. Alleen de transponder info lijkt niet goed te gaan.

 

De transponder info zit in een aparte tabel. Die kun je in Pionero zien door in de tuning/kanalenlijst sectie rechts op tranponder te klikken.

Als je in de kanalenljst kijkt, zie je in de TRSP tabel een nummer staan. Dit nummer zoek je in de transpondertabel op en dat moet overeenkomen. Heb je een lijst waar je iets uitkopieert en daar staat bijv. transponder 35, dan kijk je in de transponertabel op regel 35 en bekijkt de info.

 

Kopieer je nu de kanalenlijst regel over naar een andere tabel, dan blijft 35 staan, maar de vraag is of op regel 35 in de transponderlijst van deze nieuwe tabel dezelfde info staat als bij de oude tabel. Als dat niet zo is, dan zoek je in de tranponderlijst de goede regel op en vervang je de 35 door de nieuwe transponder regelwaarde.

 

Als je de regel niet kunt vinden in de transpondertabel, dan moet je de tranponder regel ook overkopieren.

Weer als vb regel 35. Je kopieert regel 35 van de oude tabel en kopieert die aan het eind in de nieuwe tabel erbij. Stel dat de transponder regel dan op regel 129 komt. Dan ga je naar de kanalentabel en verandert in de gekopieerde regel de TRSP waarde die op 35 staat naar 129.

 

That's all.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...