Ga naar inhoud

Aantal kanalen kwijt op je secadoos ???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal.<P>Ik heb een nokia 9302S seca doos, en kon de helft van de kanalen niet vinden.<BR>zoals, SBS6, VERONICA, NET5, TMF, MTV kanalen, enz.........<BR>Het bleek nu dat ik te veel signaal binnenkreeg via de schotel.<BR>Heb tussen de coax kabel een demper moeten plaatsen.<BR>En woalla, alle kanalen vondt hij weer.........<BR>Die demper is eenmalig, na het installeren mag hij er weer tussenweg.<P>Demper is van Johanson Ref: 9625 14dB Attenuator.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Daar heb ik ook een keertje last van gehad.<BR>met een strong ceca ontvanger.<BR>en de oplossing was toen ook een demper.<P> groetjes sat4ever.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hi,<P>Ik heb een andere oplossing, gewoon de LNB onder een hoek van 10 graden verdraaien en zo laten, werkt perfect !<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Heb het hier inmiddels ook al diverse keren met STRONG receivers gehad. Had geen demper, maar wel een rol coax. (extra 100Mtr er tussen) dat was ook genoeg demping om het zoeken in een enkele zoekbeurt te laten verlopen. Draaien van de LNB lijkt me wat ver gaand. Zal ook wel een demping teweeg brengen. Dempertje (of rolletje coax) is simpeler, hoef je niet naar buiten (Wat was het koud vandaag he?)<P>K<P>------------------<BR>

Geplaatst:

De nokia 9302 heeft wel meer van die problemen <BR>soms als je zenders laat zoeken valt het hele app uit naar stby. <BR>een ander verschijnsel is dat het app zomaar tussen de andere zenders door zenders gaat vergeten.<BR>Hier is nieuwe software voor om deze verschijnselen te doen op lossen het app loopt ook minder snel vast.<BR>Deze software vind alleen niet op internet<BR>Vraag mij ook niet waar ik het vandaan heb want ik weet van niets maar als je het wil hebben moet je me maar even mailen.<BR>trancefm@hotmail.com<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Waar en niet waar...<BR>Het verdraaien van de LNB is in NL alleen nodig om kruispolarisatie tegen te gaan. Is hier in het Westen zo'n 3°. Meer draaien heeft hetzelfde effect als dempen!! Immers wordt de Gain minder en dus ook het signaal. Draai je te ver dan zal bij kritieke stations de Gain onder een acceptabele waarde vallen en de zender blokt of valt weg (of je ontvanger gaat op z'n b*k.. Fox-F1).<BR>De modernere LNB's die verkocht worden hebben vaak al een ingebouwde verdraaiing. Die staan dus kaarsrecht in de arm....<P>------------------<BR>

Geplaatst:

TB zegt dat een demper niet echt nodig is; toch gaat dit sneller dan 10 x inladen. Als je geen demper hebt is 100 meter coax ook geen probleem. Heb er echter 1 strong bij die taq x en xx niet inleest????? die is blijkbaar heel preuts opgevoed!<P>Wanner zouden we toch eens de settings kunnen downloaden; dan ben je ook van deze problemen af. Snap niet dat C+ hier problemen mee heeft, want die houd dat tegen.<BR>Gr., Ben.<P>------------------<BR>

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.