Gast Geplaatst: 16 mei 2002 Geplaatst: 16 mei 2002 Welke schotel en (rand)apparatuur kan ik het beste aanschaffen om thuis (Tilburg) zoveel mogelijk spaans(talige) zenders te ontvangen. Zijn er ook sites over dit onderwerp?
Gast Geplaatst: 16 mei 2002 Geplaatst: 16 mei 2002 Hoi, De meeste commercieele spaanse zenders zijn overgegaan op Seca2. Op dit moment is de enigste manier om dit te ontvangen: Een abonnement nemen (weet niet of dit kan als je in het buitenland woont). Er zijn veel mensen bezig om uit te zoeken of deze zenders ook te testen zijn zonder er direct voor te betalen. Op de Astra zitten wel een aantal FTA (free to air) zenders die in het Spaans uitzenden. Hiervoor is in principe een relatief goedkope FTA receiver met een kleine schotel en (digitale) LNB voldoende. Het aantal mogelijkheden is dan echter niet zo groot. Success, -- Hank
Gast Geplaatst: 16 mei 2002 Geplaatst: 16 mei 2002 Ongecodeerd en digitaal via de volgende satellieten: Astra 19,2 oost: Tele Madrid/ La Otra TV Catalunya Int. ETB-Pais Vasco Canarias (promocion) Andaluciatv-canal Sur + een aantal commerciele/regionale radiozenders Hotbird 13 graden oost: Fiesta/Andalucia (turismo) Cadena del Milagro (religie) Telesierra (lokaal) TVE Internacional TVE Canal 24 Horas + (via TVE) Radio Uno Radio Tres Radio Cinco Radio Exterior Radio clasica Via Hispasat: 30 graden west Antena 3!!!! Tele 5 !!!! TV de Galicia -enkele lokale zenders Tevens een aantal radio's Dit zijn dus allemaal ONGECODEERDE kanalen maar dus op 3 verschillende satellieten!
Gast Geplaatst: 16 mei 2002 Geplaatst: 16 mei 2002 Je kunt als hobbyist nog wel spelen op de hispasat daar zijn nog een hoop spaanse filmkanalen aanwezig. Maar om een gedeelte van je vraag te beantwoorden. Je hebt of twee schotels nodig waarvan 1 met een dubbele lnb. Of je neemt een draaibare schotel. Als je tenminste de kanalen wilt ontvangen die mijn voorganger voor je op een rijtje gezet heeft. Je adviseren welke ontvanger je moet kopen kan niet. Beetje hetzelfde als iemand je vraagt:" wat voor auto moet ik kopen". Dat ligt dus geheel aan je eigen voorkeuren. Wat wil je ermee doen(hobbyen?), welke vormgeving trekt jou aan , welke ontvanger heeft een menukeuze die je mooi en makkelijk vindt, wat mag het kosten, etc etc etc. Beter om daarvoor een beetje rond te lezen op het www en te vragen in de winkels. <small>[ 16-05-2002, 23:57: Bericht gewijzigd door: alanS ]</small>
Gast Geplaatst: 17 mei 2002 Geplaatst: 17 mei 2002 Hank, AlanS en JC bedankt voor jullie antwoorden. Weten jullie toevallig ook nog - eenvoudig te begrijpen - sites op het web over dit onderwerp?
Gast Geplaatst: 17 mei 2002 Geplaatst: 17 mei 2002 Ik heb ook een schotel aangeschaft voor de Spaanse kanalen. Sinds kort kan ik ook SECA kijken en juist nu zijn alle spaanse commercielen overgestapt op SECA2. Ik gebruik een TRIAX schotel met een dubbele LNB en een Nokia 9500 (afdankertje! van m'n vader). Hij heeft een Phillips ontvanger die ook perfect werkt. Als je verder niet actief bent met hobby-en op satgebied is een standaard set dus al voldoende. Rene
Aanbevolen berichten