Ga naar inhoud

diseqc aansturing vs. Piston Motor aansturing

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik wilde bij een reseller een echostar + draaibare installatie aanschaffen. De reseller adviseerde een Piston motor aansturing vs. een diseqc aansturing. Deze zou veel nauwkeuriger en steviger zijn. Echter, dit apparaat kost wel 150 euro (?) ...

Wat ik me afvraag is of dit redelijk geprijsd is (kan niet op internet deze info vinden) en of vinden jullie ook dat de piston aansturing beter is ?

groet!

Geplaatst:

Kan je ook een echostar 808 of 2200 bijv. gebruiken met een Piston motor? Deze modellen hebben geen geintegreerde positioner...

Geplaatst:

Kan wel maar dan moet je er een V-box bij kopen.

Ik gebruik die combinatie met een Echostar 808.

Gr. Opa

Geplaatst:

hoi opa, bedankt voor je reactie.

is dit beter dan met een diseqc motor. De verkoper vertelde me dat dit veel beter zou zijn?

en hoeveel hoort zoiets ongeveer te kosten (pistron + v.box) ? Als je van satelliet naar satelliet switched, gaat dit dan met de echostar of met de v.box ?

alvast bedankt voor de antwoorden.

groetjes

Geplaatst:

Een V-box kost zo ongeveer E 90 en actuator ong. E 45. Als je een actuator gebruikt moet je ook nog een polar mount hebben (E 25?).De combinatie V-box/actuator draait sneller en ik heb me laten vertellen ook nauwkeuriger.

Ik gebruik deze combinatie omdat ik het hele systeem al had staan vanuit een Echostar 3000. Ik gebruik nu echter een Echostar 808 en die heeft geen motoraansturing.

De Vbox heeft een input en een output voor je coax en een vierdraadsaansluiting voor je motorkabel en de plaatsbepaling zit in het geheugen van de V-box. Dus je set ziet de V-box als ware als het een diseqc motor. Om precies te weten wat alles kost kan je op Internet kijken natuurlijk.

Gr. Opa

Geplaatst:

Als je alles bij elkaar telt, V-box, actuator en polarmount lijkt die prijs van 150 euro mij zéér redelijk.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Geplaatst:

Ik heb die vraag hier al eerder gezien en zelf ook om gevraagd wat te doen. Een stab kost ongeveer 100 nog wat euro dus hebben we het over ongeveer 50 euro.

Ik heb zelf een stab en dat is mijn tweede. Ja het werkt, nee echt blij ben ik er niet mee. Vooral als er veel wind op de schotel staat dan krijg ik blokkerig beeld. Bij Piston zou dat minder zij omdat het 2 ophang punten heeft.

Dit slijt ook minder snel zegt men.

Als ik het zelf over mocht doen dan zou ik inderdaad een actuator nemen en geen diseqc. Het mogen dan wel wat extra draadjes zijn die je moet aanleggen maar ik zou het toch doen vanwege de slijtvastheid en de vermeende stevigheid.

Gaat een stab stuk dan kan je hem geheel vervangen bij een actuator kan je de piston of polarmount vervangen dat is een stuk goedkoper. de rest van de electronica staat binnen en dat zal ook wel helpen.

Tevens ben je van het gehannes af om elke keer je satposities op te slaan in je nieuwe settings die staan al in je v-box.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,

Humpty D.

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen