Ga naar inhoud


[Pioneer] 6.12 bij dynamit


Gast harrynak

Aanbevolen berichten


Ik heb het afgelopen weekend een 100NL2 aangepast de firmware die ik erop heb gezet 5.0 kwam van de homepage van Marc. Ik dacht dat dit de laatste versie was. Nu lees ik hier over een versie 6.12 is dit een meer recente versie. Weet iemand of er ergens een gebruiksaanwijzing bestaat voor versie 5.0. Verder wil ik een ieder bedanken hier, dankzij dit forum en enkele weken lezen is het gelukt om de pioneer in een klein half uurtje te patchen

 

Groeten

 

Sat-Looker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met je geslaagde patch.

 

De laatste versie in de 5 serie is 5.12 bij deze werkt voor de diverse coderingen de autoupdatefunctie. Uiteraard in combinatie met de juiste files en keys.

 

Met ingang van de 6 serie is Dynamite bezig om de software en de keys die normaal op je kaartje staan in de ontvanger te zetten. Uiteindelijke doel is om een versie te krijgen die volledig in je deco draait zonder kaartje en ook volledig autoupdate kan draaien.

 

Gebruiksaanwijzing:

Een volledige gebruiksaanwijzing heb ik niet, maar welke enkele aanwijzingen.

Zoals bij de originele software kun je op het scherm zien welke toetsen je kunt gebruiken in die functie.

Info toets = info bij seca kanalen

Epg toets = 1 kanalenkiezer en 2 meer info na toetsen van info

B toets = freeze (stilstaand beeld)

c toets = info bij niet seca gecodeerde kanalen

e toets = EPG

+ toets = 1 keuze taal / taal ondertiteling en 2 meer info na kiezen van info via c

 

na door het indrukken van achtereenvolgens + en b kom je in het kanalen menu. Hier kun je diverse instellingen van je kanaal en transponder instellen.

Dit is erg uitgebreid en kan ik nu ook niet even snel neer typen, vooral ook omdat een deel van de opties nogal wat kennis van zaken vraagt.

 

Een van de belangrijkste functies is echter + B 1 ? op de plaats van het vraagteken toets je een keuzecijfer in van de rij cijfers die je wordt aangeboden. (Vaak is dit 1) Hiermee kun je een aantal zenders werkend krijgen die niet meteen uit zich zelf beeld geven. (Je kiest hier de zgn ECM PID, welke bepaald welke codering je ontvangt.)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pionewbie,

 

Bedankt voor je uitleg. Het helpt mij ieder geval verder.

Ik zal nog eens zoeken op dat B+ verhaal. Ik ben hier regelmatig wat over tegengekomen.

 

Groeten

Sat-Looker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...