Ga naar inhoud


xsat cdtv310


Gast

Aanbevolen berichten

ontvanger heeft de nieuwste software. echter beeld onderbreekt geregeld en bij slechter weer uberhaupt geen beeld. c/n schommelt zo rond 6,0 tot 6,3 bij goed weer. Een nokia 9800 + aston 1.05 werkt prima met de zelfde kaart (seca c+, zwarte uitvoering) en schotel.

de 9800 geeft 8.1 als c/n..

zal de tuner defect zijn of zit er iets op de voeding dat stoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Met die signaalsterkte kom je inderdaad niet ver, kan me indenken dat je bij slecht weer je beeld 'verliest'.

Je zegt dat je Nokia geen enkel probleem heeft met de zelfde schotel.

Met de Xsat310 kan men minstens een vergelijkbaar signaal sterkte verkrijgen mits je schotel, kabel en Lnb in orde zijn.

je zegt niet welke maat schotel je gebruikt en of je voorheen wel een goed signaal had.

Aan de Seca kaart zal het zeker niet liggen.

Je moet de F connectors eens goed nazien en toch de schotelstand nog maar eens controleren.

 

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

schotel is 60cm triax met sharp lnb, ontvangers zijn om en om op de zelfde kabel.konnektoren etc getest. het moet dus iets in de ontvanger zelf zijn. ik denk tuner of voeding maar misschien zelfs wel een afregeling (hoewel dat tegenwoordig niet veel voor komt)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@DMB

 

De problemen zoals jij omschrijft zou inderdaad kunnne komen door een te kleine schotel..

 

Ok zit hier met een 90 cm schotel en heb geen problemen.

 

kennis van mij zt eerst met een humax en een 60cm schotel en die had ook vaak last van weg vallen van beeld geen optimaal signaal..

 

toen een triax 90cm aangeschaft en het probleem wqas verholpen..

 

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

6.0 tot 6.3 c/n is inderdaad een beetje te weinig om goed te zijn.

Ideaal is vanaf 9.0

 

Oplossing:

 

Schotel van 60 cm proberen beter uit te richten of een grotere schotel.

 

Ik denk niet dat het iets met de turner of de voeding te maken heeft.

Sommige receivers hebben nu eenmaal een sterker signaal nodig dan de andere om een stabiel beeld te geven.

Wat het ook een voordeel is van een grotere schotel(vanaf 80cm) is dat je er een tweede lnb kan bijzetten en zo heb je nog de hotbird ook.

 

Greetz, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Het beste dat je kan doen is je decoder oppakken en even proberen bij een makker in je buurt, dan sluit je onmiddellijk een aantal factoren uit.

Ik weet niet waar je woont maar dit lijkt mij op dit moment de beste oplossing.

Ik kan je wel vertellen dat 60 cm erg krap is, vooral met het weer van de laatste weken, er zijn de laatste tijd, op dit board, veel vragen over signaal verlies.

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger stond bij een collega, heb de mijne (humax5400) toen meegenomen, met de zelfde schotel, kabel en lnb geen problemen... toen zijn ontvanger bij mij neergezet, op 80 cm, wel problemen maar dat was bekend... en inderdaad was er verbetering met de laatste softwareupdate.. echter bij hem weer uitvallen bij perfekt weer.. had nog een 9800, deze nu neergezet, haalt uit dezelfde configuratie een c/n van ruim 8 ipv iets meer dan 6..

 

dus zowel bij hem als bij mij doet de xsat het duidelijk slechter... vandaar dat ik verwacht iets in de tuner of voeding van de receiver..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag die C/N van een 310 niet vergelijken met deze van een nokia of Humax, zelfs een Xsat 410 heeft een andere waarde.

De meeste ontvanger geven inderdaad een hogere C/N, maar aan de andere kant heeft de Xsat 310 nog steeds beeld met een C/N van 4.8 a 4.9.

De C/N van een 310 kan trouwens niet boven de 12.

Het is duidelijk dat je bij een Xsat 310 altijd een lagere waarde zal krijgen van C/N.

 

Ter informatie: ik krijg op de 310 met een 80 cm schotel een C/N van 8 a 9 Db op astra.

Op een 65 cm schotel is dit tussen de 6 a 7 Db.

 

Met een C/N van 6 heb ik een perfect beeld zonder drop-outs.

Alleen heb je dan wat weinig reserve bij een fikse regenbui.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm dus de c/n aangave klopt niet.. wordt normaal bij dit soort tuners niet gemeten maar berekend uit de ber voor correctie..

 

wat zou de oorzaak kunnen zijn dat toch bij slecht weer het systeem uitvalt of soms even op zwart gaan. een goede lnb, 65cm en een 10 mtr goede kabel zou hartje nederland toch feiloos moeten kunnen ook bij een beetje regen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die versie zit erin..

 

heb hem vandaag maar eens op het werk aangesloten, 60cm, 40mtr kabel, oude grundig lnb...en...

10.1 dB c/n, geen problemen............

 

ik vermoedt nu dat de tuner gewoon overstuurt met de korte kabel en nieuwere lnb.. zal er eens een 4 voudig verdelertje tussen zetten , scheelt een dB of 7 a 8 kwa nivo..

 

hebben anderen dit ook?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, bij mij geraakt hij pas overstuurt boven de 12 Db.

Heb gemerkt dat de 310 eigelijk een redelijk gevoelige ontvanger is.

Heb hier nog een tijdje een 410 gebruikt, en die blijkt toch wat minder gevoelig. Bij SPSC merk je dit nog veel beter.

 

Moet wel zeggen dat zelfs met de nieuwste firmware het beeld nog af en toe eens weg valt.

Meestal is dit op vaste tijdstippen.

Tussen 10 en 15 minuten na het uur blijkt dit het vaakst voor te komen.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik begrepen heb is een oversturing het gevolg van het absolute signaal nivo, niet zo zeer de signaal ruisafstand..

 

een te hoog signaal nivo levert in de tuner intermodulatie op met produkten die boven de ruisvloer uitkomen, dat levert als gevolg dan weer een slechtere c/n

 

ik laat weten wat de verdeler (als verzwakker) doet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...