Ga naar inhoud


Franse Zenders+TPScrypt+Generic Patcher xsat410


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben zelf bezig geweest om op een xsat410 weer de Franse Zenders Abst, Canal Sattelite France, Canal+ en TPS aan de praat te krijgen.

 

Na veel experimenten is mij dat als volgt gelukt:

1) De originele Firmware voor de xsat410 (kun je vinden op xsat.rtfm.be)moet je aanpassen voor TPScrypt. Dit aanpassen kun je doen met een stukje software welke je op www.satcity.nl kunt vinden. Hier staat een xsat410.zip file met daarin:

Generic Patcher 2.0.exe

Generic Pachter 2.0+.exe

Meastro Flash 3.06+ for Generic Pathter.exe

 

Je moet op de originele firmware file de eerste twee genoemde programma's loslaten. Hierna heb je een fimware file welke geschikt is voor het decoderen van uitzendingen in TPSCrypt. Het flashen moet je met het bijgeleverde flashprogramma doen en je moet een seriele nullmodem kabel gebruiken (niet zelf gaan maken, gewoon voor 6Euro in een computerwinkel kopen).

 

Met Viaccess Files (goran, strh) kun je dan de franse zenders ontvangen. (Picbined.exe en de site van duwgati zijn een paar tips als je hier moeite mee hebt).

 

Ik heb de Generic Patcher losgelaten op originele firmware versie 1.8.103. Dit was ook het advies in een bijbehorende tekstfile maar er stond ook bij dat de generic patcher voor alle firmware versie zou moeten werken (ALL FIRMWARES VERSIONS, Version 1.8.103 recommended).

 

Dus na de originele 1.8.103 firmware door de Generic Patcher gehaald te hebben, in de xsat410 gezet te hebben, kon ik inderdaad de franse zenders welke in TPSCrypt uitzenden (als je op info drukt dan staat er Mediaguard = Seca 1, maar meestal 2 en/of Viaccess = Viacess 1 of TPSCrypt) bekijken (met een geschikt kaartje.).

 

Versie 1.8.103 heeft de volgende nadelen:

* Knerperen

* Bij zappen loopt hij bij Canal Satelite vast (je moet dan je ontvanger uit- en aanzetten en je kunt weer verder.

 

Ik ga nog proberen de Generic Patcher op de firmware 1.7.19 los te laten om het voor TPSCrypt geschikt te maken, in de xsat410 te zetten en te kijken of ik dan de Franse zenders ook nog ontvang. Deze versie heeft het minste last van knerperen en vastlopen (maar is niet geschikt voor seca 2). Als iemand dit al heeft gedaan dan ben ik op voorhand benieuwd naar het resultaat.

 

Voorlopig kunnen mijn vrouw en dochter welke beide Frans- en Nederlangstalig zijn weer naar de Frans zenders kijken. Voor de meeste niet Franstalige mensen is het niet zo'n "ramp" als je de Franse zenders niet kunt ontvangen, maar in ieder geval heeft bovenstaande aanpak voor mij gewerkt (ik zou me meer druk maken om seca2 en nog geen stabiele firmware zonder knerperen).

 

Zelf heb ik niets te doen met de ontwikkeling van de Generic Patcher en ik vind het bijzonder knap van de mensen die dit hebben ontwikkeld.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gibraltar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Ik heb die Generic Patcher vandaag op een Firmware versie1.7.19 getest, werkt NIET.

Nadat de aangepaste Firmware in de decoder geflashed was bleek het onmogelijk kanalen te zoeken, de decoder ging in "shutdown-mode" tijdens het scannen van de satellieten.

Het bleek derhalve onmogelijk een kanalen lijst te fabriceren.

Uiteindelijk heb ik mijn 1.8.103 TPScrypt weer teruggezet.

Dit avontuur heeft me wel een pracht van een settingslijst gekost.

Op een bepaalt moment kreeg ik zelfs een 'fatal error' oftewel een blauw scherm.

 

groeten

gamgra

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamgra,

 

Vervelend van je kanalenlijst.

 

Toen ik de voor TPS gepachte versie 1.8.103 in mijn decoder zette, hoefde ik niet opnieuw de kanalen te scannen op de satelliet, die waren nog gewoon aanwezig. Waarom heb jij na het plaatsen van de gepachte 1.7.19 versie dit wel moeten doen?

 

Is het patchen op zich wel goed verlopen en kun je gewoon weer de 1.8.103 TPS versie terugplaatsen?

 

Wellicht kunnen we de makers van deze Generic Patcher achterhalen en zijn zij bereid om naar dit euvel te kijken. Anderzijds is 1.7.19 nog maar een korte tijd bruikbaar omdat als Canal Digital (Nederlandse zenders) naar seca2 overgaat alle xsat410 bezitters een stabiele firmware versie willen hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Gibraltar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Normaliter gaat de kanalenlijst niet verloren tijdens een regulaire flash, via de satelliet, zelfs met de pc nog nooit de lijst kwijtgeraakt, ik vermoed dat het hier gewoon een onmogelijke opdracht was, als ik me goed herinner zijn de huidige settings niet bruikbaar op Firmware versies voor 1.8.25

Op zich heeft dit geen gevolgen voor de decoder, zelfs een stroomuitval tijdens het flashen heeft geen nadelige invloed op de Xsat410.

 

groet

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ gamgra

 

Blij te zien dat je terug in de koude landen bent.

Het is niet mogelijk GP te gebruiken op een versie voor 1.8.103 daar de nodige gegevens die gepatched moeten worden nog niet aanwezig zijn.

De beste versie op dit moment vind je op de groep en ik dacht ook bij Peter, hiervoor heb je zelfs geen speciale MaestrFlash nodig.

het is wel steeds aangeraden eerst een backup te nemen van je favorites, je weet maar nooit.

Wat de Irdeto firmware betreft is dit slechts een beta versie uit ger verre oosten dat ooit uitgelekt is, een officiëele versie uit Italië moet binnenkort beschikbaar zijn.

Het enige wat ik momenteel mis uit Frankrijk is Kiosque die enkel in s2 te ontvangen zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...