dr_grebber Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Nu conax actueel is; Welke schotel raden jullie mij aan om m.n. de Thor / Intelsat707 (broertje van Pentium?) te ontvangen? Ik heb een Stab120 rotor, vrij zicht, uit de wind. Uit dit forum heb ik al begrepen dat niet alleen de diameter, maar ook een soort 'rendementsfactor' van belang is. De Stab stelt mechanisch/fysieke beperkingen, kan dit gecompenseerd worden door de hogere 'kwaliteit' van bijv. Visiosat of Kathrein? Is kunstof zwaarder dan aluminium? Bvd, DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Gast Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Ik heb Thor met eentje van 100 cm maar jij mag met die Stab 120 tot 120 cm gaan.
dr_grebber Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Geplaatst: 8 januari 2003 Ik kan mij voorstellen, dat kunstof/polyester maatvaster is dan aluminium, en daardoor een hoger rendement oplevert. Waarschijnlijk is 120 cm kunstof toch te zwaar voor de Stab120, dus is mijn vraag: is 120cm alu (=licht) beter dan 100cm kunstof (hoog rendement)? Concreet, welk merk levert een hoge kwaliteit aluminium bij 120cm. DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen