Gast Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Het probleem bij mij dat als ik de DB opstart,dat ie na een 10tal seconden terug uitvalt.Flashen gaat nog,maar helpt niets.Het dreamboxlogo komt ook niet op het scherm bij het opstarten.Ik heb er geen goed oog op.Wie helpt?
Ron Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Als het flashen nog werkt, komt er ook aan Dream logo op het LCD scherm. Die twee horen steenvast bij elkaar. Ik zou gewoon even met DreamUP 2.12 een <erase> uitvoeren en daarna opnieuw flashen. Hij is in ieder geval niet stuk:-)) Tox. ** Ik heb het onderwerp van jouw bericht even aangepast want dat is wat duidelijker voor mensen die misschien hetzelfde probleem hebben.
Gast Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 als je na de erase een image erin zet en je hebt nog het zelfde probleem trek dat ff voor 1 min de stakker eruit heeft bij mij ook al div malen geholpen.
Gast Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 De stekker effe uittrekken helpt niet.Als ik de DB inschakel krijg ik eerst het DB logo,dan krijg ik het schermpje met de image versie en dan valt ie uit.
iTiSi Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Probeer eens een ander (ouder?) image, ik heb hetzelfde probleem met de nk versie gehad. Image 1.02 doet het goed.
Ron Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Heb je de erase functie en de erase flash image al geprobeerd of niet? Tox.
Gast Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Ik heb met de dealer contact gehad , dus ik heb hem ingepakt om hem terug te sturen naar mijn dealer.
Ron Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Dat is totaal niet nodig want hij is niet kapot. Ik snap niet dat je niet gewoon even probeert wat er aangeraden wordt. Als je niet geholpen wilt worden is het jammer maar helaas. Tox.
Gast Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Ik heb dit allemaal al geprobeert,maar niets helpt. Alvast bedankt voor de reacties.
Ron Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Heb je al support aangevraagd bij Dream Multimedia via www.dream-multimedia.nl? Die hebben ook al diverse mensen met soortgelijke problemen geholpen. Tox.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 8 januari 2003 Geplaatst: 8 januari 2003 Anders even met Hyperterminal een total erase uitvoeren. Start op je PC HyperTerminal op en gebruik de volgende instellingen: Bits per seconde : 115200 Databits : 8 Pariteit : Geen Stopbits : 1 Datatransportbesturing : Xaan/Xuit Zet dan je Dreambox aan. Dan krijg je deze melding in beeld : Dreambox DM7000 loaded at: 00500000 006061F8 relocated to: 00400000 005061F8 board data at: 00503128 00503168 relocated to: 0040555C 0040559C zimage at: 00405A98 00502280 avail ram: 00507000 02000000 Linux/PPC load: console=none root=/dev/mtdblock/0 Zo gauw je die laatse rode regel ziet verschijnen druk je op de BACKSPACE toets en je wist de gehele regel. Dan type je : console=ttyS0,115200 root=/dev/mtdblock/0 Nu zie je diverse meldingen over je scherm heen lopen. Wacht totdat er niets meer gebeurt, en dan type je eraseall /dev/mtd/1 Als het goed is wordt de flash nu gewist van de Dreambox, als die dan op 100% staat probeer de opnieuw de firmware er in te flashen. (Op de gebruikelijke manier)
Satelliet Geplaatst: 13 januari 2003 Geplaatst: 13 januari 2003 Ik heb thans hier een dreambox bij mij van een kennis die hetzelfde fenomeen heeft. Ik heb al erase toegepast, de erase image ingezet, maar niets helpt. Eens om 't even welke image erin krijg ik steeds bij het opstarten de tuner die uitschakelt. Als ik met hyperterminal opstart krijg ik het hele verloop van de opstart op mijn scherm, maar nadat hij de gehele directories doorlopen heeft krijg ik de melding "system halted" en is de box terug uitgeschakeld. Ik krijg dan ook de kans niet meer om de volgende regel in te tikken: eraseall /dev/mtd/1 want de box is uit. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Ron Geplaatst: 13 januari 2003 Geplaatst: 13 januari 2003 Die regel moet je daarvoor al intypen. Gewoon na het verschijnen van DM7000 een paar seconden wachten en daarna backspace een paar keer intoetsen. Dan de console opstarten zoals beschreven in de how-to van appien. Tox.
Gast Geplaatst: 13 januari 2003 Geplaatst: 13 januari 2003 Mijn DB staat op het het moment bij de dealer en kan geen oplossing vinden.Hij had ook met hyperterminal geprobeert,maar noppes.De dealer heeft contact gezocht met Dream Multimedia die het probleem gaan onderzoeken.Het schijnt zit het hem in de bootloader.
Satelliet Geplaatst: 13 januari 2003 Geplaatst: 13 januari 2003 Ik doe exact hoe het Appien beschrijft: Bij het opstarten backspace en volgende intikken: console=ttyS0,115200 root=/dev/mtdblock/0 dan zie ik een hele lijst voorbij lopen, alsook de directories en subdirectories. En dan plots "system halted" Wanneer ik het erase commando wil intypen is de box al uitgeschakeld. Ik begin aan mijn eigen kunnen te twijfelen. Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen