Ga naar inhoud

Dreambox valt na 10 seconden uit!?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als er een oplossing voor is,laat ik wel iets weten.Zijn er nog DB-gebruikers die dit probleem hebben of hadden?

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

De eraseall is een linux commando (heb het gisteren moeten gebruiken) dat je alleen kan uitvoeren als je dus een shell hebt. Je komt aleen in de shell via init, zie /etc/inittab, door de regel: ::askfirst:-/bin/sh.

Als je start_enigma srcipt nog in orde is en aleen enigma niet goed opstart, wordt er een halt gedaan zie start_enigma. Is dat het geval dan kom je NIET in de shell en kan je helaas geen eraseall doen.

Wat ik wel voor je zou willen doen is een image maken met een gewijzigde opstart procedure, die een eraseall /dev/mtd/1 doet en vervolgens een halt. Deze image is dan voor dit zoort situaties te gebruiken om geautomatiseerd een eraseall uit te voeren.

Als er belang is bij z'n soort image laat het me dan even weten en zal ik er een maken.

Mischien is de erase image van dream wel z'n image? Ik weet dat niet heb hem nog nooit gebruikt.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

@Ronaldd

Dat ga ik onmiddellijk eens uittesten en hopelijk werkt die.

In laatste geval gaat die terug naar de bron van herkomst.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Geplaatst:

Een mogelijke oplossing van Dream Multimedia

-disconnect ALL cables from the box

-connect the powercord

-after any logo in display,press all three button on the Dreambox(reset)

-disconnect the powercord

-connect only the serial cable

-start dreamup 2.12,uncheck use network,click connect

-connect the powercord

-dreamup shows connection established:do an erase,if result=0,do a flash of rel102.img,else send the box to us.

-after flash done,disconnect the powercord,wait 20 seconds,reinsert the powercord.

-if the Dream Multimedia logo on the display appears,press the upper left button until flash erase on the display appears and release the button.

Geplaatst:

Ik heb dat nu allemaal uitgevoerd, doch zonder goed resultaat.

De enige oplossing is terug naar de dealer denk ik.

Alles lukt, ik krijg zelf antwoord dat de flash gelukt is, maar als ik een andere image erop zet, start de box op en na een tiental seconden (alvorens beeld te geven) volgt de shutdown.

Geplaatst:

Dan zit er niets anders op dan de DB binnen te brengen bij je dealer.Mijn dealer moet mijn DB ook opsturen naar DM.Ik ben benieuwd wat er eigenlijk aan scheelt.

Geplaatst:

Kan je me laten zien wat de komplete output is als je het serial console aktiveert. Dit kan je doen zoal boven beschreven (console=ttyS0,115200 toe voegen aan kernel loadline). Mischien kan ik er wat zinnigs over zeggen?

Als het kan van mijn erase_settings image.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

Ronaldd,

Ik zal morgen terug uw erase img erin zetten, en dan de output ervan hier even meedelen.

Nu kan ik het niet, nog teveel ander werk.

Geplaatst:

Ronaldd,

Ik heb even de erase setting img er terug ingezet.

Uw file werkt allezins, want tijdens de hyperterminal aansluiting zie ik dat de box tot 100% gewist wordt. Maar mijn shutdown probleem is niet opgelost.

Ik heb de gehele hyperterminal text in zip formaat op volgende link

hier geplaatst (te groot om hier te posten).

Geplaatst:

@satelliet

tip: In hyperterminal kun je de tekst ook direkt opslaan in een asci bestand. In het menu [Verplaatsen]>[Tekst doorsturen naar bestand]. Na het loggen het bestand in hetzelfde menu weer sluiten.

Dit scheelt behoorlijk knip en plakwerk en het bestand is kleiner.

Gr. iTiSi

Geplaatst:

Hoi,

Het was wat handiger geweest als je met knippen en plakken de _tekst_ uit hyperterm had gekopieerd, maar zo kan het ook ;-)

De fout treed op bij het lezen: eAVSwitch / scart-config

dit lijkt op een corrupte image of kapot geheugen.

[kernel access of bad area] sig:11

Heb je verschillende image versies geprobeerd?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen