OmePeter Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Mijn installatie bestaat uit een draaibare schotel(met pace positioner), een Palcom receiver en een Technotrend pci receiver. Nu wil ik makkelijk kunnen schakelen tussen beide receivers. Het doorlussen van receivers is niet mogelijk. Ik zelf denk aan een schakelaar ofzo. Zijn deze er?? Of is er een andere oplossing. De schotel staat 25 meter verder in de tuin. Een dubbele lnb is daarom ook geen optie.
Gast Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Ja die bestaan, coax schakelaars die schakelen op 12V uit een sat ontvanger. Ik ken die ontvangers van jou niet, maar 1 van de 2 moet een 12V uitgang hebben. Bijvoorbeeld 0V is ontvanger 1 en 12V is ontvanger 2. Er is nog een mogelijkheid om dit te schakelen met de 12V uit de scartplug.
tds Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Je kunt ook een splitter toepassen, nadeel is dat je niet beide ontvanger gelijktijdig kunt gebruiken. Splitter kost dacht ik zo tussen 5 en 10 euro (Ik bedoel dus niet een normale coax splitter voor je tv). Nog een nadeel is dat je een paar dB demping van je signaal hebt. mvrgr tds
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen