Gast Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Heeft iemand deze al aan de gang? Ik krijg wel signaal (rood licht dus), maar geen geluid...
gustafa Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Bij mij werkt deze in ieder geval goed met 1.04a. Ik heb hem aangesloten aan een Philips FR975 receiver. ------------------- Yala Yala Habibi!!!
Gast Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 In de handleiding staat, dat deze in te stellen zou zijn op verschillende sample-rates... Hoe doe je dat? Ik heb nergens een audio menu...
Ronaldd Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Werkt bij mij ook met image rel 1.02, beta 1.04nk, beta 1.04a. Receiver is Sony. Type weet ik niet uit m'n hoofd. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Ik of Ronaldd? Onderaan op blz 39 van boekje wat erbij zit (dld/eng/fra): [if your amplifier... Sampling frequencies of 16, 22.05 ... 48 kHz are available] Letterlijk toekomstmuziek, denk ik. Misschien dat TeeBee er een tipje van op kan lichten?
GoGoHaRrY Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 De optische aansluiting werkt bij mij al goed vanaf Beta 4 en heeft het in elke release gedaan. Een mooi detail is dat de volume-regeling van deze optische aansluiting ook werkt (iets dat de Humax niet deed). Ook AC3 streams worden correct doorgegeven aan m'n versterker. Ik de samplerate die de Dreambox naar buiten stuurt is dezelfde als waarmee de zender uitzend (ik zie dat op het scherm van de versterker) en is dus niet in een menu apart in te stellen. Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515
Ron Geplaatst: 9 januari 2003 Geplaatst: 9 januari 2003 Ramaekd, dat betekend dus gewoon dat de Dreambox die sampling rates aankan. de zender bepeelt welke sampling rate en niet de box! GoGoHarry, Dat kan ook niet want dan zou de box het real-time moeten re-samplen:-)) Tox.
Gast Geplaatst: 10 januari 2003 Geplaatst: 10 januari 2003 Bij mij werkt ie ook prima (op een Pioneer versterker). Ik heb wel regelmatig last van lipsync problemen (SBS6, V8). Pas van de week realiseerde ik me dat het met de AC3 output te maken kan hebben. Zodra het weer optreedt zal ik eens schakelen met de scart uitgang om te zien of inderdaad de AC3 uitgang het probleem geeft.
Gast Geplaatst: 10 januari 2003 Geplaatst: 10 januari 2003 Een mooi detail is dat de volume-regeling van deze optische aansluiting ook werkt (iets dat de Humax niet deed). Als je de firmware gebruikt voorzien van de nieuwe linux kernel dan merk je gelijk dat dit niet meer werkt bij Dolby Digital uitzendingen en dit was nou precies dezelfde fout als bij de Humax...rings a bell ?! Ze moeten dus ff verderknutselen...
Gast Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 Klopt... de volumeregeling werkt DEELS... bij een 'gewoon' stereo signaal, werkt het wel. Bij een AC3 (2.0 of 5.1) niet... Iemand hier misschien een oplossing voor? Gebruik de UCAS b6 versie
Gast Geplaatst: 17 januari 2003 Geplaatst: 17 januari 2003 Welke kabel heb ik hier voor nodig.Heb een JVCmRX-7022RBK receiver. b.v.d.
Gast Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 De enige digitale uitgang die er op zit, is een optosche, dus je hebt een optische digitale kabel nodig. Mocht je versterker geen optisch digitale ingang hebben, dan kun je werken met converters naar coaxiaal digitaal.
Philips Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Hoi unima1300 ik heb een Yamaha RX-V1000RDS AV Receiver en ik gebruik de kabel PGD561 optical-optical Digital. Op het platform HIFI kun je dit verder nagaan. Hopelijk kun je hier mee verder..anders hoor ik het wel.. Mijn ervaring is overigens positief over DM en AC3. Ik gebruik momenteel alleen A+H waarbij ProSieben de enige referentie is om te uit te proberen. De AV-receiver neemt het juiste signaal over en het geluid is perfect. Het is echt een aanrader als aanvulling op een goede film. Ik wil binnenkort verder gaan een de UCAS image er in te plaatsen zodat ik meer kanalen heb op dit stuk te testen. De stappen hoe en wat zijn nog niet geheel helder... dus nog even wat doorzoeken op deze site... Groet Phill Even de url gecorrigeerd, Alan Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)
bartbnl Geplaatst: 16 augustus 2003 Geplaatst: 16 augustus 2003 Ik heb hier hetzelfde probleem: wel rood licht uit de uitgang, maar geen geluid uit de versterker. Als ik de optische kabel aan de optische uitgang van m'n dvd speler (die ik normaal gesproken coaxiaal aangesloten heb) koppel, krijg ik daarvan wel geluid. Maar niet als ik hem in de uitgang van de dreambox doe (met dolby digital audio geselecteerd bij bv pro7). Mijn versterker kan sampling rates 22, 44.1 en 48kHz aan: zou het kunnen dat de dolby digital stroom een andere frequentie gebruikt? Waar kan ik dat zien? Klopt het trouwens dat er uit de analoge uitgangen geen geluid meer komt als ik op de dreambox DD audio selecteer (dus geen fall-back voor de verbinding naar de versterker, en ook geen geluid naar de videorecorder). Is het mogelijk om (zoals bij een dvd speler) beide aktief te hebben? Of kan de hardware audio decoder van de dreambox geen DD decoderen? Als ik een niet-dolby digital stroom selecteer krijg ik wel geluid op de tulp-audio uitgangen en de scarts. Maar het rode licht in de optische uitgang van de dreambox brandt nog steeds, genoeg om mijn versterker ervan te weerhouden om automatisch "terug te vallen" naar de analoge inputs: daarvoor moet ik echt de optische kabel eruit trekken, of de versterker handmatig vertellen de optische ingang te negeren... Kan ik daar iets aan doen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen