Ga naar inhoud

Pincode kinderslot wordt op funcard opgeslagen ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien dat een hoop mensen dit al weten maar ik wil het toch even melden :

Ik had X-zone beveiligd met een bepaalde code. Als ik op dit kanaal kwam kreeg ik inderdaad niks te zien en moest de goede code intikken.

Nu heb ik net een nieuwe funcard gemaakt met nieuwe files van downloader 1.4 en als ik naar x-zone schakel heb ik gewoon beeld. Wel staat er nog steeds een slotje bij, dus de informatie van het slotje staat dus op de decoder.

Ga ik nu naar menu voor kinderslot dan kan ik met de oude code niet meer activeren. er is namelijk helemaal geen code bekend.

Ik ga daarom de code weer instellen en neem dezelfde code als vorige keer (met de oude kaart). Als ik nu naar x-zone ga is deze weer beveiligd. Ik hoed deze dus niet opnieuw te activeren.

Het kan dus volgens mij niet anders of de decoder progt de code op mijn funcard.

Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag van de kenners, maar het leek me wel interessant om te melden, en mensen tewaarschuwen die denken het goed beveiligd te hebben en dan een nieuwe kaart maken.

Geplaatst:

De pincode zit altijd op de kaart. Als je bijvoorbeeld de pincode vergeten bent, kan C+ ook de originele kaart resetten (via de satelliet dus), en dan heb je weer de standaard 0000 code.

De pincode zit in de flashfile opgeslagen, niet in de eeprom. Verder geef ik hier geen uitleg over!

Wel leuk is om even uit te leggen hoe de decoder omspringt met de kanalen:

De kanalen die beveiligd zijn, worden in de TCS opgeslagen. Dat zie je dan aan de statusbyte (dat is de eerste byte na de naam). Lees dus jouw eigen flash512k.bin maar eens uit, en zie wat er staat bij x-zone. Normaal, zoals ik de lijsten aanlever zou er dan 24 staan.

2=seca en 4 is normaal actief kanaal, geen favoriet en geen slot. Bij jou zal er dan 25 staan.

4=actief, geen slot, geen favoriet.

5=actief, geblokkeerd

6=actief, favoriet

7=actief, favoriet en geblokkeerd

Leuk, alweer iets uitgelegd dat nog niet op mijn site te vinden was. Je ziet het, niet ALLES vind je bij M_Z zoals jullie hier altijd zeggen, hihihihi.

M_Z

Geplaatst:

Ik ga van het weekend dit eens op mijn gemak bekijkeen. Ik moet nu echt naar bed. Ik las er al op, maar moest toch nog even kijken op de reacties van mijn topic.

Zeer interessant en leuk om te weten hoe het zit. Bedankt voor deze informatie

Marc. Toch weer iets bijgeleerd. Baas boven baas zeggen ze bij ons.

P.S. Bij helptekst flashCVT staat dat het 2e getal altijd 4 of 6 moet zijn.

Dat is dan niet helemaal volledig

John

Geplaatst:

In het tabblad waar je de flash maakt bij downloader, staat ook 'n vakje "PIN".

Geen idee of dat er iets mee te maken heeft, ik gebruik geen pincode's.

Maar misschien leuk om daar is mee te experimenteren ?¿?

Citaat:
Leuk, alweer iets uitgelegd dat nog niet op mijn site te vinden was. Je ziet het, niet ALLES vind je bij M_Z zoals jullie hier altijd zeggen, hihihihi.

wél verrekte veel, en ook ik ben je daar zéér dankbaar voor mark ! en natuurlijk iedereen die je daarmee helpt !!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen