Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan van m'n werk een (afgeschreven) Power Macintosh lenen (zelfde processor als dreambox). Ga hier Linux(suse) op plaatsen en kijken of ik hierop wel divx players kan draaien zoals Video Land Client, mplayer. Als het op een complete linux distrubutie wel kan, moet het op de dreambox toch ook kunnen draaien?

Tevens ga ik deze gebruiken om met een native compiler applicaties te bouwen die lastig/niet te bouwen zijn met een cross compiler. Als er speciale wensen zijn dan hoor ik het wel

PS Het zal nog wel minimaal een week duren voordat linux erop draai. Moet linux nl. ook nog downloaden.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

'k Zou Yellow Dog Linux proberen (is gebaseerd op RedHat) lijkt wat slimmer en sneller dan Suse op zo'n -afgeschreven- type PowerMac

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Geplaatst:

Hee Ronald,

Succes met je PowerMac, ben nu de CDK aan het compileren op een RedHat 8.0 Intel box...

Alleen wat duurt dat compileren lang ;-)

M'n vorige CDK stond op een HD welke ik vandaag onverhoopt moest afstaan aan een collega op de zaak...

Groet, Iw@n

Geplaatst:

Ben nu een yellow doc linux iso image aan het downloaden (110Kbyte/sec). De suse net-installer wekte niet op de powermac. Kernel boot wel maar daarna doet het niets meer. Hoop dat het met een CD-install beter gaat.

Ronald

Geplaatst:

Vergeet Mac On Linux niet, heb je MacOS ook nog onder een funktietoets

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Geplaatst:

Ronald,

Allereerst mij complimenten voor de mooie oplossing met chroot. Vooral de oplossing voor het mounten van /dev en /proc is goed gevonden, en mooi uitgewerkt. Ik maak er inmiddels volop gebruik van en heb al diverse applicaties aan het draaien, gebruik makend van debian.

Is het jou al gelukt om direct vanaf de root van de harddisk op te starten?

Als ik probeer:

console=ttyS0,115200 root=/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1

dan start de box niet op. De partitie is bootable en ik heb een image in de root van de harddisk met uncramfs uitgepakt. Dat zou toch moeten werken, of kan de harddisk niet op dat moment door de kernel gemount worden? Met nfs lukt het toch ook probleemloos...

Geplaatst:

Ik heb (nog) geen hdd im mijn dreambox, doe alles over NFS en CF. Bij linux wordt het devfs file systeem nog niet veel gebruikt. Het zou kunnen zijn dat de kernel voor het aangeven van het rootfs geen support heeft voor de devfs benamingen. Wat zou moeten werken is de parameter 'root=/dev/hda1' om het rootfs op de eerste partitie van de eerste ide disk te gebruiken.

PS De powermac draait inmiddels met linux. mplayer draait op de powermac, maar doet het nog niet op de dreambox. Ik heb het vermoeden dat framebuffer support voor de DB nog niet helemaal af is. Ga 1.04nk wel eens proberen voor mplayer mischien heeft die beter framebuffer support.

Ronald

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Hé Ronald,

Allereerst bedankt voor je images voor de Dreambox!

Ik zag dat jij ook met een MAC aan het programmeren bent... doe je alles nu op de MAC of heb je er ook nog een PC bij staan? Ik werk zelf al 8 jaar met een MAC en ik heb er eigenlijk alleen een PC bij gekocht om met mijn Sat hobby bezig te zijn.

Zijn er nu al manieren om bijv een setting lijst of een keyfile (ik dacht dat dit met FTP of telnet wel ging) in de DB te zetten met een MAC of nog belangrijker een Image file?

Ik had ook een post geplaatst over Opera op een DB wat denk jij hiervan is dit überhaupt mogelijk?

Greetz,

M-Jay

Xtrend ET10000, 1xDVBS 2xDVBC | Triax 78cm | Invacom SNH-031 0,3dB LNB | Moteck SG-2100
Samsung DCB 9401R | 3 Raspberry Pi (XBMC, Domoticz) | AppleTV2 | Apple TV 1

Geplaatst:

M-Jay,

Ik draai dus linux op mijn MAC, geen MAC-OS. Ik gebruik hem om images te maken en makkelijk software te compileren. De CDK gebruik ik ook op een gewone intel linux machine om enigma te bouwen.

Ik denk dat je zonder PC teveel dingen niet kan doen, denk aan settings laden, key updater draaien.

Ronald

Geplaatst:

Het moet mogelijk zijn een volledige linux distributie te draaien op de Dreambox. Een kennis van een kennis was daar ooit al heel erg ver mee, maar is wegens tijdgebrek gestopt.

Tox.

Geplaatst:

Toxic,

Daar had turnstok ook eens gedaan, en beschreven. Waar het op neer kwam was dat hij alle gewenste packages omzette naar cpio (deb2cpio of rpm2cpio) en vervolgens uitpakkte op de dreambox. Turnstok draaide alles vanuit een speciaal baseimage dmv chroot. Dat is allemaal wel te doen.

Ronald

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen