Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een sweex router.

na installatie werkt deze ff zeer goed

dan heb ik geen verbinding meer met internet.

systeemstatus van de router geeft aan dat deze geen verbindig meer heeft.

wat kan ik er aan doen.

ik gebruik xp en heb internet via @home.


Geplaatst:

Swiffertje,

 

Ben er even vanuit gegaan dat je de LB000020 van sweex heb.

Volgende gevonden op de site van sweex:

 

Hoe configureer ik mijn router voor @Home

 

Om de Sweex router voor @Home te configureren gaat u als volgt te werk.

 

Start de Web browser op, en vul in de adresbalk in http://192.168.2.1 en druk vervolgens op enter.

 

Wanneer u het login scherm ziet, klikt u op login.

 

Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies voor Dynamic IP.

 

In het venster Hostname vult u het adres zoals u deze van @home heeft gekregen ! Het gaat hier om het C nummer. Aan het MAC address hoeft u niets te wijzigen

 

Configureer de router dus met de PC waarmee u kunt internetten.

 

Klik op Apply, vervolgens rechtsboven in de hoek op logout en klik op cancel.

 

Sluit de browser af om deze vervolgens weer op te starten.

 

De email instellingen voor @home zijn ook belangrijk, de pop3 en de smtp server in u email programma staan nu op mail. De SMTP en de POP server moeten worden gewijzigd in mail.home.nl.

 

Internet is nu klaar voor gebruik.

 

Ik hoop dat je er iets aan heb.

 

Suc6 ermee

 

Flappie.

Geplaatst:

bedankt voor de moeite.

ik heb dit ook bij sweex op de site gevonden.

maar als ik alles gedaan heb zoals beschreven gaat het heel ff goed en dan geeft de router aan dat deze disconnected is.

ik snap er geen bal meer van.

Geplaatst:

Ik heb dit ook gehad met een unex briadbandrouter, die niet goed werkte met @home

Toen heb ik deze gerolen voor een edimax die het wel deed, maar regelmatig geen verbinding had. Dit is toen opgelost met een nieuwe firmwareversie die ik van de site van edimax heb gedownload. Dus misschien is er een betere firmware ?

 

Geplaatst:

ook handig om te kijken of je router wel automatisch naar de binnen gekomen IP adres zoekt. @HOME wil nog wel eens even wegvallen en dan moet je wel zorgen dat de router het IP adres vasthoud, want als tie dat niet doet en ook niet naar een nieuw adres zoekt ben je hem gewoon kwijt.

Op sommige plaatsen heb je er geen last van en op andere plaatsen gebeurd het heel vaak, dit heeft te maken met het slechte onderhoud van de kabel en vaak te weinig versterkers er tussen.

 

Gr Cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...