Ga naar inhoud

hoe kan ik patchen met lookerflash?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie kan mij wat meer uitleg geven hoe ik kan patchen via lokerflash?ik heb het prog.lokerflash en de benodigde 1.42nl firmware van M-Z gedownload.ook heb ik de uitleg van philihacker.maar er zijn nog wat dingens wat me nog niet helemaal duidelijk is.moet ik de naam van de download bestanden veranderen, zo ja welke ?

moet ik de eprom ook flashen, zo ja waarom?

zijn er in deze bestanden ook kanaalen lijsten ingezet?dit is de eerste keer dat ik patch.

alvast allemaal bedankt.

Geplaatst:

Philsat, met lookerflash werk ik niet (meer)Ik kan je niet precies uitleggen hoe dat werkt, maar de eeprom DIE BIJ DIE FLASH ZIT (de v1,42 dus in jouw geval) MOET JE OOK PROGGEN! maar met declink. (ik dacht tenminste dat je met lookerflash je eeprom niet kunt proggen) Dit werkt namelijk samen op een of andere manier met je flash. Gebruik je een andere eeprom (van andere versie) dan heb je grote kans op storingen/groen beeld/uitvallen van de decoder.

De settingslijst zit in de flash ingebakken (bij die van M_Z) dus met lookerflash je v1,42 flashen, dan met declink je eeprom (is in 1/2 minuut gebeurd)en dan nog de juiste sleuteltjes op je funkaart en kijken maar

Geplaatst:

hallo 4tover, bedankt voor je antwoord. er wordt me allemaal wat duidelijker maar sommige vragen zou ik nog beantwoord willen hebben. moet ik de bestandnamen veranderen of kan ik ze zo erin zetten?

ik heb begrepen dat je declink gebruikt om te patchen is dat makkelijker,sneller,veiliger of zo? graag wat meer uitleg hierover.en waar kan ik een uitgebreide uitleg krijgen hoe ik met decklink kan patchen het is immers de eerste keer. groetjes

Geplaatst:

Alles staat op de site van Philihacker, maar niet alles klopt.

De firmware kan je het beste programmeren met Lookerflash, uitleg staat op z'n site, of nog beter met een Oslink, maar deze heb je volgens mij niet. Vergeet niet de hoogste snelheid in te stellen met Lookerflash, anders duurt het wel erg lang. Hiervoor hoef je de bestandsnaam niet te veranderen.

De eeprom kan je niet met Lookerflash programmeren, maar wel met Declink, alleen moet je de bestandsnaam veranderen in de naam eeprom.bin. Je moet wel deze eeprom in dezelfde map zetten als waar Declink in staat, anders werkt het niet. Uitleg hoe je dit moet programmeren staat ook bij Philihacker.

Als je dit alles gedaan heb, heb je met de juiste files op je kaartje direct beeld.

Hans

Geplaatst:

hans ook bedankt voor je duidelijke uitleg. ik ga het proberen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen