Gast Geplaatst: 11 januari 2003 Geplaatst: 11 januari 2003 Dag allen, Ik heb succes vol de schotel afgesteld op de astra en heb ook veel kanalen kunnen vinden op mijn dreambox7000. Ik heb een smartcard aangevraagd bij canaldigital met abbonement "SET TOP BOX-PAKKET" daarmee zou ik ned1, ned2 en ned3 en meer kunnen kijken. Bij canaldigitaal zeggen ze dat de kaart geactiveerd is. Als ik vervolgens ned1 opzoek geeft de ontvanger aan dan ik deze niet kan bekijken omdat hij deze niet kan encoderen. Als ik vervolgens bij info ga kijken zie ik ook dat de ned1 die ik wil kijken bij de provider "Canaal+" hoort, dat is dus fout! waarschijnlijk heb ik de verkeerde ned1 te pakken en moet ik ergens bij Bouget een andere selectie doen of zo. Weet iemand wat ik moet doen om de juiste ned1 te vinden die bij het "SET TOP BOX-PAKKET" hoort??
Ronaldd Geplaatst: 11 januari 2003 Geplaatst: 11 januari 2003 Welke image zit er in je dreambox? Welke versie is je Aston module? Of gebruik je een andere CI module? Er zijn meer mensen die dit problemen hebben gehad. PS ned1 van Canal+ is de juiste (er is maar 1 ned1) Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
iTiSi Geplaatst: 11 januari 2003 Geplaatst: 11 januari 2003 Als je de smartcard in de smartcardreader van de dreambox hebt gedaan zie je inderdaad niets. Die zijn op dit moment nog voor geen enkele smartcard bruikbaar.
Gast Geplaatst: 11 januari 2003 Geplaatst: 11 januari 2003 Ik gebruik image: rel102.img en Kernel 2.4.19-rc3 (0) Ik had ook gelezen dat "Om de Nederlandse kanalen te zien, moet de ontvanger zijn uitgerust met een Aston-crypt module of seca-mediaguard decoder i.c.m. een geldige smart-card die geactiveerd is" maar ik een newbie en weet even niet of een "Aston-crypt module" hardware of software is :-( waar kan ik dat krijgen/downloaden/kopen?
Ronaldd Geplaatst: 11 januari 2003 Geplaatst: 11 januari 2003 Wat je moet doen om de nederlandse zenders te kunnen decoderen is een Aston crypt Moudule kopen versie 1.05. Dit is een stukje hardware wat je in de meest linker gleuf van de dream box kan stoppen. Je smardcard kan je dan in deze module plaatsen. Zoals iTiSi ook al schreef de gleuven waar je Canal+ smartcard wel in passen werken niet, mischien in de toekomst. PS koop geen 2ehands 1.03 Aston crypt module, deze werkt niet icm dreambox. Kost bij de dealer rond de 150 Euro. Ronald My DM(800|7025) is Ronaldd powered
Gast Geplaatst: 11 januari 2003 Geplaatst: 11 januari 2003 Bedankt allemaal voor het antwoorden op mijn vraag, top!! Ik zal maandag het missende stukje hardware aanschaffen. Wanneer dat werk kan ik eindelijk beginnen met het ontwikkelen van mijn eigen software op de DB.
iTiSi Geplaatst: 12 januari 2003 Geplaatst: 12 januari 2003 Het is misschien nog wel beter om een Magic Module aan te schaffen i.p.v. een Aston. Deze kan veel meer systemen decoderen en is simpel te updaten. Op het moment is de MM slecht leverbaar en is de Axas module een heel goed alternatief en goedkoper. Als je zoiets besluit aan te schaffen bedenk dan dat de modules ongeprogrammeerd worden verkocht maar de meeste leveranciers willen dat wel even voor je doen. (software: PentaCrypt 1.09) Je kunt er uiteraard ook een programmer bij aanschaffen, dan kun je het zelf doen. (ca. 15 euro) Voor meer info zoek maar in dit forum op Axas of MM.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen