Ga naar inhoud


draaibaar,licht in de duisternis??


Gast gerardo

Aanbevolen berichten

Zoals vermeld in andere posting,heb ik problemen met draaibaar maken van mijn installatie(hyunnie1000,funcrd,stab120,sirius 82cm schotel en monoblock).

Afstellen op sirius lukte niet,maar op hotbird wel,maar ga ik op zoek naar andere satellieten dan vind hij ze niet,ook het daarna terugvinden van hotbird lukt dan niet meer automatisch(wel kan ik de diseq naar de 0 stand sturen).

Diseq instelling voor alle sats staat op 1,als ik nu hotbird weer opzoek met move/save knop en voor astra de diseq op 2 zet(alsof vaste opstelling met monoblock)heb ik prima ontvangst,dus schotel moet vlgs mij goed staan.

Volgens mij worden de satellietinstellingen niet onthouden,wat doe ik fout en wat moet ik doen?

Ik wacht met smart op verlossende mailtje.

Groeten Gerardo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Als je Sirius niet kan vinden moet je je instellingen van de hotbird instellen dus ook de 013,0 E in je satelliet lijst, zorg ervoor dat je longitude en latitude goed staan. laat hem draaien naar hotbird en ga dan je spullen buiten goed zetten. staat ie redelijk op de hotbird laat hem dan eens draaien naar astra denk erom dat je voor deze test je disec instellingen bij alle sat's gelijk hebt staan..

 

Hopelijk kom je hiermee verder..

 

Greetz

Prdehoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Ik had schotel uitgericht op zuiden,motor op 0 graden,hotbird opgezocht,toen bleek stab op 7 graden te staan,goed uitgericht(kwaliteit 98%),in ontvanger vastgezet,maar andere satellieten vinden mbv afstandsbediening lukt niet(schotel draait helemaal naar een kant en gaat alleen terug als ik hem naar 0 stand stuur

en niet automatisch naar hotbird.Het lijkt alsof ontvanger

het vergeet(settingslijst van prdhoop).

Prdhoop wat bedoel je met satellietlijst instellen op hotbird.Ik heb bij lnb instellingen alles op diseq 1 ingesteld en bij satellieten naast bv ASTRA 19 ook 19 ingevuld,hotbird 13 etc.Doe ik dit niet goed dan?

Groeten Gerardo

Hij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerardo,

 

Okay dan doe je alles wel goed, alleen als je naar hotbird draaid moet de stab wel ongeveer op 13 staan, heb je wel lang en lat goed ingevuld?? en dan bedoel ik niet alleen de getallen maar ook N/S E/W want anders gaat het ook niet goed.. je zou op mijn hyundai site veel moeten kunnen vinden zo ook met plaatjes zoals hierboven de rechtstreekse link staat..

 

Greetz

Prdehoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

heren, hierbij wil ik ook mijn probleem vertellen misschien kunnen jullie mij helpen. Op mijn 1010 ir kan ik Astra perfect ontvangen ( 98 % )maar Hotbird lukt het niet, bij het draaien kon de ontvanger heel eventje signaal ontvangen maar viel gelijk weg en wat ik ook doe kan ik Hotbird echt niet krijgen. Graag jullie adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...