Janneman Geplaatst: 12 januari 2003 Geplaatst: 12 januari 2003 Lees diverse berichten over wifi. Ook verder op het net zijn er diverse actiegroepen actief mbt draadloos internet op plekken waar geen adsl en of kabel beschikbaar zijn. Ik woon zelf in een gemeente waar geen adsl en kabelinternet beschikbaar is. Nu lees ik over WiFi dat het een bereik van maximaal 10km is. Dit zou op zich genoeg zijn om in de dorpen in de gemeente elkaar te kunnen 'bereiken'. Probleem blijft echter de koppeling naar internet. Zou een of andere verbinding naar een plaats waar internet wel beschikbaar is mogelijk zijn (ook als dit meer dan 10km is, en dan wel met aanvaardbare snelheden). Op de sites over wifi vind je echter maar apparatuur die tot een paar kilometer kan. Stel: ik wil een draadloze verbinding met een vriend die adsl heeft en hij woont hemelsbreed 10-12 km van mij vandaan; kan dat dan zonder een of andere zware illegale zender? Op zich zou een draadloos netwerk een oplossing zijn voor ADSL en Kabel onrendabele gebieden, maar is er al een van die projecten echt werkend? En welke snelheden worden gehaald (internet dan en niet een intern netwerk)? En mango lijkt me nou niet een echt plan, lees ook de postings van buiter. Veel vooruitbetalen en maar afwachten of het werkt.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 12 januari 2003 Geplaatst: 12 januari 2003 Die afstand valt te overbruggen, je zult in iedergeval wel 100% vrij zicht moeten hebben. Verders zul je dus ook met extra grote antennes moeten werken van minimaal 24 dBi (1 meter bij 1 meter) (of liever nog 32 dBi)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen