Gast Geplaatst: 31 mei 2002 Geplaatst: 31 mei 2002 Hoi, Heb XP geinstallerd en nu werkt declink, oslink en chipcat niet meer. Iemand suggeties?
Gast Geplaatst: 31 mei 2002 Geplaatst: 31 mei 2002 Terug naar ME of 98. Waarom heb je trouwens XP geinstalleerd terwijl je systeem lekker draaide??? BTW: Deze vraag hoort hier niet thuis, maar hier: Windows & Co. Dartie <small>[ 31-05-2002, 20:15: Bericht gewijzigd door: Dartie Duck ]</small>
Gast Geplaatst: 31 mei 2002 Geplaatst: 31 mei 2002 Mijn ervaring is dat er een heleboel "niet standaard" programma's absoluut niet samenwerken met XP. Er is een redelijke kans dat ook de door jou gebruikte programma's in dat rijtje thuis horen. gr,
Gast Geplaatst: 31 mei 2002 Geplaatst: 31 mei 2002 declink en oslink gebruik ik niet maar chip-cat (versie 2.3) werkt perfekt bij mij onder XP. Misschien toch iets met je COM poort want het gebruik hiervan hebben de 3 programmas toch met elkaar gemeen.
Gast Geplaatst: 31 mei 2002 Geplaatst: 31 mei 2002 2 Van de 3 programma's draaien prima hier onder WinXP Pro. Alleen OSLink heb ik zelf niet dus daar kan ik je niks over vertellen. Hoe kom je er eigenlijk bij dat het niet zou werken?
Gast Geplaatst: 31 mei 2002 Geplaatst: 31 mei 2002 mijn ervaring is dat alle proggers werken als je dlportio.dll installeert omdat ze dan weer rechtstreeks naar de poorten kunnen schrijven en niet via windows.Bij degenen die bijv funmagic geinstalleerd hebben daar zit het meestal bij en dan kunnen de andere hier ook gebruik van maken. grtz
Gast Geplaatst: 1 juni 2002 Geplaatst: 1 juni 2002 Je kunt het anders misschien in de compatibiliteitmodus van XP proberen. Op de .exe file gaan staan, rechtermuisknop indrukken, eigenschappen kiezen, tabblad compatibiliteit kiezen en dan win98 simulatie selecteren.
Gast Geplaatst: 1 juni 2002 Geplaatst: 1 juni 2002 had hetzelfde probleem met chipcat, heb de clocksnelheid van dit programma op 6mhz gezet, na een tip via S4all board en chipcat draaide weer als voorheen ( hamertje links boven aanklikken om clocksnelheid te wijzigen, deze stond voorheen op 3,5 als ik me goed herinner.
Gast Geplaatst: 2 juni 2002 Geplaatst: 2 juni 2002 Bowsat bedankt, dankzij jouw tip werkt chipcat weer perfect. Ook alle anderen bedankt voor reacties, ik ga er mee aan de slag. Cheers
Aanbevolen berichten