martjeB Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 Ik heb mijn vaste schotel gemonteerd op een rechte pijp op een schuin afdakje. (op 1m ca. 10cm afloop) Doordat het dakje niet afloopt in de richting van de astra satelliet, wordt bij het verdraaien naar deze satelliet de schotel dus ietsje gekanteld. Is hier iets aan te doen in de vorm van instellingen of draaien lnb? Gtz. Martje B
Gast Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 Je schotel zal inderdaad iets lager/hoger "kijken" dan de bedoeling is. Ik heb het zelfde euvel omdat de pijp waaraan mijn schotel zit niet helemaal recht meer is. Gewoon je schotel richten en voorzichtig iets op/neer draaien totdat je het beste resultaat hebt. Ik ben er trouwens achter gekomen dat de hoek waarmee je naar de sateliet kijkt best een paar graden mag schelen.
Gast Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 voor een vaste schotel kun je dit best corrigeren , maar begin nooit vanuit deze situatie een draaibaar systeem te maken. je zult niet geheel de oppervlakte van je schotel kunnen benutten. maar voor astra maakt dat niet veel uit
martjeB Geplaatst: 14 januari 2003 Auteur Geplaatst: 14 januari 2003 Het lijkt er nl. op dat mijn ontvangst slechter is dan die bij een vriend 5km verderop met zelfde lnb,ontvanger en zelfde type schotel. Verschil is echter dat ik heel dicht bij hoogspanningsmasten zit. Misschien dat ik bij beter weer eens met moeren de boel uit ga lijnen. Gtz. Martje B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen