Satlux Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 Ik heb gepoogd een 5816/03 g te patchen met DSI 185nl PPV 4. Totaal geen verbinding tot stand gekomen behalve -SE- . Verder geen enkele reaktie. Ik heb ook via serial.exe de ""amd"" variant geprobeerd. Het lijkt erop dat deze gauw weer van de hand moet. Wie weet meer ? Greetz. Satlux Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm
Gast Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 Klopt een Philips 5816/03g is enkel met een Oslink te patchen.
Gast Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 Als je hem wilt weggooien kom ik hem gratis bij je ophalen. Ik heb er zelf ook een gehad en die staat nu bij een kennis. Draait met de V4 PPV en dezelfde funcard als ikzelf heb (SX6in1files), maar multicam 5 in 1 werkt er ook op. Wel doen alleen de seca-kanalen het. Als je bij M_Z op de beginnerssite kijkt staan alle drie de philipstypes er maar staat voor jou type vermeld : (Citaat) DSI 185 Dit is meestal een DST5816/03g ontvanger. Het is het eerste type dat door Philips in Nederland op de markt werd gebracht. De firmware is 1MB groot. Het is totaal afwijkende software t.o.v. de modellen die later zijn gekomen. Hierdoor zijn er ook beperkingen met dit model. 1. U kunt met deze ontvanger nog steeds geen kanalenlijsten programmeren via de PC. Dus moet u nog steeds zelf de kanalenlijsten samenstellen via de afstandsbediening. 2. Het is niet mogelijk om de firmware aan te passen met een seriële kabel. De programma's bonnysecaboxser, lookerflash en serial.exe kunnen NIET gebruikt worden in deze ontvanger. 3. U kunt de firmware alleen aanpassen met een Oslink. Dit is een speciale reparatie interface die aan de onderzijde van de ontvanger wordt aangesloten. Er bestaat momenteel geen hogere versie dan V4 voor deze ontvanger, dwz. hiermee is de ontvanger All Ppv, maar niet All Cam. 4. U kunt wel met een seriële kabel de eeprom uitlezen en aanpassen van deze ontvanger. Dit gaat met het programma declink 0.98, de uitleg voor het aanpassen van de eeprom file in deze ontvanger vind je hier! 5. Met Oslink V3 zou het in de toekomst mogelijk moeten zijn om de kanalenlijsten aan te passen. Momenteel kunt u die alleen nog uitlezen, maar niet terugschrijven met dit programma.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen