Gast Geplaatst: 14 januari 2003 Geplaatst: 14 januari 2003 Op de site van Dr Diq is een complete uitleg te vinden hoe je van een dvd een Avi file of VCD maakt. Vanavond geprobeerd om een vcd te maken en werkt uit den kunst! Ik weet niet of ik een url mag zetten dus doe ik het maar zo: dr diq ( aanelkaar ) - komt uit Nedeland en zit op het world wide web!
Psychosammie Geplaatst: 15 januari 2003 Geplaatst: 15 januari 2003 Die link doet het niet meer. Is ook een doorverwijzing naar da.ru Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Psychosammie Geplaatst: 15 januari 2003 Geplaatst: 15 januari 2003 Inderdaad, site doet het weer. Ben niet echt onder de indruk van de uitleg. Klopt ook niet, VCD is toch echt MPEG-1. Ik heb al heel wat tools geprobeerd. DVD2SVCD en DVDx werken het eenvoudigst. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 16 januari 2003 Geplaatst: 16 januari 2003 Ik Dr Diq 2 uur terug een meelje gestuurd ivm de fout die er stond. Ik bedoel de fout MPG-2 in plaats van VCD. Ik zelf heb met een beetje logisch nadenken wel VCD gekozen, vandaar dat het werkte. Wellicht dat hij zijn handleiding veranderd. ( Mailde hij wel terug tenminste ) Vond echter de gebruiksaanwijzing ook wat simpel, maar daarom juist makkelijk. Was al een tijd bezig, maar telkens foutmeldingen als ik wilde branden. Ging Nero hem weer opnieuw encoden met als resultaat dat het niet werkte. Nu met deze uitleg toch eindelijk gelukt. Enne kwaliteit is perfekt. Op de computer wat minder, maar in de DVD speler echt subliem!!! Jep, ben er zeer content mee.
Psychosammie Geplaatst: 17 januari 2003 Geplaatst: 17 januari 2003 Als je nog eens wat tijd hebt, probeer dan eens DVDx. De IFO inlezen, kiezen voor VCD of SVCD en op start klikken. DVD2SVCD maakt gebruik van de TMPGEnc encoder. Ik vind dat deze een betere kwaliteit geeft. DVD2SVCD is een schilletje rond een heleboel bijgeleverde tools. Hoef je al die tools niet afzonderlijk te gebruiken. Iets meer instellingen mogelijk (die je kan opslaan) en ook dan weer op start klikken. En verder gaat alles automatisch. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Geplaatst: 17 januari 2003 Geplaatst: 17 januari 2003 Ik heb DVDx 2.0 geprobeerd, maar das echt helemaal nix! De film zelf is nog wel redelijk, maar de ondertiteling is echt verschrikkelijk. Allemaal blokjes om de ondertiteling heen. DVD2VCD werkt wel goed. Is de zelfde kwaliteit als met FlasKMPEG. Maar FlasK gaat ietsies sneller lijkt het wel.
Gast Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Niet mee te werken dat FlaskMpge Ik heb eerst geprobeerd om van een dvd een SVCD te maken. Als ik de handleiding volg, dan kom ik tot een van de laatste schermen waarop he Flask it moet drukken en daarna nog naar settings moet. Windows XP geeft dan terwijl ik die settings aan het ingeven ben een foutmelding en beeindigt het programma. Toen heb ik met divx codec 4.02 geprobeerd een AVI-file te maken. Dit is op zich goed gelukt, maar helaas op dseze AVI file mis ik de Nederlandse ondertiteling, die ik toch zeker heb aangeklikt in het begin. Ik heb zelfd nog een keer voor de zekerheid getest, maar geen ondertiteling. Heeft me veel tijd gekost. Toch maar een ander tool gebruiken zoals ze hier zeggen. P.S. Ik heb er wel een goede versie van Power DVD deluxe aan overgehouden, welke een berbetering is t.o.v. mijn AusDVD2000.
Gast Geplaatst: 18 januari 2003 Geplaatst: 18 januari 2003 Draai hier ook met XP en daar werkt het wel goed op hoor. Heb wel eens gehad dat hij idd afsloot en een foutrapport wilde verzenden, maar dat heb ik opgelost door de compabiliteit van het programma op windows 98 te zetten. ( Op flask icoon gaan staan en dan rechtermuis en eigenschappen ) Heb nu weer een film gedaan en werkt perfekt. Had alleen wel met de ondertiteling een probleempje. Selekteerde Nederlands en toen was het Frans. Na effe zoeken was Arabisch de Nederlandse taal. Waarom weet ik ook niet, maar ja, daar is het preview scherm voor. From Hell nu gewoon op vcd met nl ondertiteling.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen