Ga naar inhoud

DVD speler in dreambox, is dit mogelijk?????

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vroeg me af of het volgende mogelijk zou zijn:

In plaats van een harddisk een DVD speler in de dreambox te plaatsen om DVD af te spelen. Dit zou toch eigenlijk ook mogelijk moeten zijn??

Een stap verder zou dan een DVD brander zijn.

Ik heb geen Linux ervaring, maar hier zou toch het één en ander mogelijk moeten zijn?

Groeten

Geplaatst:

In de DB is uiteraard niet mogelijk. Als je een IDE DVD zou willen gebruiken zou je die dus extern moeten aansluiten en de IDE kabel naar buiten voeren. Linux zou het wel moeten supporten maar of dat dan ook direct voor de DB geldt durf ik niet meer direct te zeggen

Ik verwacht zelf niet dat er officieel support komt voor DVD drives (mischien wel voor USD-drives maar dat zal in de VERRE toekomst zijn)

Dan heb je nog het software probleem. Je heb een DVD-player nodig die support heeft voor framebuffer devices, die zijn er wel (oa Video Lan Client) Maar krijg ik niet werkend op de dreambox. Het bouwen is geen probleem. Ik heb het vermoede dat de framebuffer support in de dreambox nog niet helemaal af is. Of dat ooit af zal komen is uiteraard de vraag voor TV kijken is er immers genoeg framebuffer support. Persoonlijk denk ik van wel de developpers zullen die behoefte ook wel hebben.

Dus nog 'even' afwachten

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen