Gast Geplaatst: 15 januari 2003 Geplaatst: 15 januari 2003 mijn recordings van dbs komen in m2s ik weet niet wat voor vorm dat is zit iets van conversion bij en dan komt het in mpg maar de progjes om te branden herkennen dat niet heb ik het is bekeken met een check progje geeft aan dat de bitrate in audio niet goed is wat kan ik daaraan doen
Onno Geplaatst: 3 februari 2003 Geplaatst: 3 februari 2003 Met welk prog werk je ? als het MD (92) is, kun je naast audiostreams een pva stream, een mpg stream of een aparte audio en een aparte videostream kiezen. Het beste kun je pva kiezen en dat cutten (editen) met PVACUT en daarna met PVAinstrumento demuxen naar audio en video stream daarbij moet de eerste video header op average bitrate worden gezet. Meestal staat die op 150000 termijl average maar 3000 of zo is. 150000 wordt door de meeste dvd authoring progs niet gepakt. daarna met DVD authoringprogram DVD maken. daarbij er op letten dat ie beide streams oppikt het muxen door het dvd prog heeft bij mij het voordeel, dat audio en video lipsync zijn. probleem met (dvd)authoringprogs is verder dat van een aantal satelietproviders de videotream 352 x 576 is en van een aantal andere 520 x 576 In het laatste geval gaat het mis. DVD wil 352(of 720) x 576 zien. SVCD wil graag 480x576 zien Overigens heb ik het hier alleen over pal. het probleem om een videostream 520 x 576 om te zetten naar 352 x 576 los ik op met een slim progje uit de states rempeg2. (resize mpeg2) dit progje is multitread (ik heb een dualmobo) en is snel (bij mij 1 gig in 2 uur) daarna de door rempeg2 gecreerde nieuw videostream muxen door dvd prog met de oude audiostream let op de extensies (eventueel renamen!) mijn dvd prog wil alleen x.mpv (videostream) en x.mpa (audiostream) zien. Rempeg2 creert x.mpg file dus mpg renamen naar x.mpv Mocht je nog wat willen weten Vragen staat vrij. Onno
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen