Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo medesatters,

Heb al enige weken problemen met de beeldkwaliteit van meerdere zenders op de Astra. Omdat experimenten meestal eindigen met zenderlijst vol manko's vraag ik hierbij hulp.

Heb een DSX 7071/23A met de nieuwste Firmw. van M_Z incl.de settings nl.Servi8.2-D_nl v1.42 en dan de 6072 versie.

Om het probleem uit te leggen wilde ik een foto bijvoegen maar dit lukt mij niet. Ik krijg namelijk rode gestreepte storingvlekken in beeld welke op de kleur van de uitzending reageren, met name zwarte achtergronden zijn niet om aan te zien. Het gekke aan deze storing is dat er per transponder meerdere zenders slecht zijn maar ook enkele goed.

Zal enkele slechte voorbeelden geven; BBC-world,MTV-base,MTV-hits,VH1 Class.,SonneklarTV,GodChannel,Sat1,Kabel1,

NeunLiveTele,DSF,Viva,VivaPlus,ZikXXL en LCP.

Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd maar kan zelf geen oplossing vinden. Had dit probleem ook al bij vorige versie's van Servi. Wie heeft de oplossing ??

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Geplaatst:

Misschien de schotel eens opnieuw uitrichten.

Als het daarmee niet beter wordt dan kan je verder gaan zoeken.

Greetz, Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Hallo Puch,

Daar is eigenlijk geen reden voor, omdat de signaalsterkte nooit is afgenomen, maar ga het zeker testen !

Bedankt, Omanski.

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Geplaatst:

@ Omanski, heb je al eens een andere scartkabel gebruikt ?

Probeer ook in het menu, 4-2-3 signaalinstelling tv te veranderen ,van RGB in Scart of andersom.

-------> Houdoe, de groeten uit het Zuiden <------------

Geplaatst:

Hallo Dirk Hezius,

Ook deze tip ga ik onmiddelijk uitproberen, het zal wel iets heel simpel zijn, maar ik was ten einde raad.

Bedankt, Omanski.

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

Geplaatst:

Hallo Dirk Hezius,

Helaas hebben een andere scartkabel en de RGB/CVBS instellingen, geen effekt. Toch bedankt, Omanski.

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

Geplaatst:

Kijk eens naar je LNB, gezien de laatste vorstperiode vermoed ik dat er vocht in je LnB terechtgekomen is.

Anders ff de bekabeling checken of schotel opnieuw uitrichten.

Dartie

Geplaatst:

Hallo Dartie Duck en Sasyatommie,

Dank voor jullie reactie, de Boodschap is duidelijk ik moet morgen het dak op.

Wel vreemd trouwens heb twee weken geleden de Lnb van mijn zoon vervangen, wegens afname signaal. Hij had weinig signaal over en naderhand bleek de Lnb vol met ijs.

Heb voor hem, op mijn advies, een Alps lnb geplaatst net zoals ik heb, vanwege het mooie beschermkapje om de aansluiting.

Bedankt en groeten Omanski.

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen