Gast Geplaatst: 15 januari 2003 Geplaatst: 15 januari 2003 wil adsl aanschaffen en het duurste pakket pakken voor een goede downloadsnelheid maar deze verbinding wil ik delen met iemand . dus ik pak een modem met router maar het probleem is misschien dat diegene waar ik mijn verbinding mee wil delen ongeveer 50 meter verder zijn woning heeft ,nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee welke kabel is het beste en heb ik dan geen verlies en tot hoever kan ik gaan ....... bij voorbaat bedankt
Pionewbie Geplaatst: 15 januari 2003 Geplaatst: 15 januari 2003 De verbinding tussen de router (met ingebouwde hub / switch) en de PC wordt gemaakt met UTP kabel. Tegenwoordig is dit eigenlijk altijd CAT 5 of CAT 5e. De maximale lengte hierbij is 100 meter.
druup Geplaatst: 16 januari 2003 Geplaatst: 16 januari 2003 Als je een mogelijkheid hebt om een kabel te leggen dan is dat inderdaad prima te doen met een CAT 5 kabel. Maar als het persoon b.v. twee rijtjes verder op woont en je kan geen kabel gebruiken dan kan je ook een draadloos netwerk overwegen dit is echter wel een stuk duurder en moet je extra aandacht besteden aan de beveiliging zodat niet iedereen via jou verbinding het internet of jouw computer op kan! Succes, VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Tonskidutch Geplaatst: 17 januari 2003 Geplaatst: 17 januari 2003 Het maximale wat een netwerkkabel kan overbruggen ligt inderdaad zo om en nabij 80 -100 meter alhoewel je altijd de ruis etc op de kabel kunt meten om problemen te voorkomen. een kabel als de cat5 buitenshuis leggen is iets minder, ook levert het een aanzienlijk risico op indien er peoples aan kunnen komen en dus / beschadigen / aftappen - luisteren. Dat laatste geld vooral voor draadloze netwerken die bovendien heel gevoelig zijn voor storing... cheers Second Life Mungo Parker
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen