Ga naar inhoud


voedings schema 5400


bogie

Aanbevolen berichten

wie kan me aan een schema van de voeding van de 5400 helpen. mijn motor draait niet naar de juiste positie. maar als ik de ontvanger uit zet en daarna weer aan dan draait ie wel naar de juiste sat. ik heb een vermoeden dat er iets met de condensator's is.

 

bvd gr.BOGIE.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

ja het zijn de condensators, maar ik heb nog geen tijd gehad om ze te vervangen. ik kan wel draaien met mijn motor maar na een paar keer doet hij het opeens niet meer. zet ik de humax dan uit en weer aan draait ie wel naar de gekozen satelliet. nu heb ik ook een adres in duitsland gevonden waar de komplete voeding 29€ kost. ik moet even kijken wat de condensators kosten anders vervang ik die wel.

 

gr.BOGIE.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat adresje in Duitsland ook gevonden. Gaat om gereviseerde voedingen (net o goed als nieuwe), maar ik weet niet welke elco's daarop gebruikt worden.

Heb gisteren de nodige onderdelen zelf gekocht en was 8,30 euro kwijt, dus dat valt reuze mee. Heb trouwens wat zwaardere elco's gepakt sowieso 105 en 110 graden maar dan 64 ipv 25 volt. Ga in de loop van de week eens met de soldeerbout aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren eens de outputspanning van de voeding doorgemeten, maar deze zaten bijna allemaal aan de lage kant. Vooral drie hogere 30, 23, 17Volt gaven een stuk minder spanning. Bijna zeker weten dat hier ook vele 'mijn-motor-draait-niet' problemen door komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...