Ga naar inhoud


825+MM: drama!! wie helpt?


Gast buizer

Aanbevolen berichten

Het verschil wat ik hieruit opmaak is dat je collega geen patch heeft gedraaid. Dit zou wezenlijk kunnen verschillen, maar ik heb de Penta 1.09 geprobeerd met Hyundai software 1.89 (zoals deze werd uitgeleverd) en kent exact dezelfde problemen.

 

Dat de MM in principe alles aan kan is bekend. De MM is echter voor het decoderen van signalen en kan dat doen voor alle bekende coderingssystemen: SECA, SECAII, IREDETO etc

 

De functionaliteit kan wel degelijk verbeterd worden (zoals opnamen, beschrijving van opnamen etc) door het installeren van een nieuwere/betere Hyundai 825 patch. De voordelen worden zeer duidelijk omschreven op de Duitse site waar ze veel meer ervaring hebben met deze 825 echter geen MM topics accepteren. Om niet eigenwijs te zijn maar toch even te vermelden: de voordelen zijn weergegeven op www.hdteforum.de

 

Ik heb pm berichten ontvangen dat er gebruikers zijn met exact dezelfde problemen en ook niet weten hoe dit op te lossen.

 

Ik zal anders om elke twijfel uit te sluiten, de originele 1.89 patch terugzetten en de machine opnieuw uittesten.

 

gr

Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Lijkt me een goed iedee ja

Op deze manier sluit je alles uit

Ik heb mijn collega nog niet horen klagen over zijn 825 ci

Opnemen gaat bij hem ook prima hij vindt alleen de epg bagger.

Hou ons op de hoogte wat je hyundai doet met de 1.89 firmware.

Als ik jou was zou ik dan eerst met tetra 1.0 gaan testen omdat deze op de 825 en 830 het beste resultaat geeft

Ik wens je veel succes

 

Greetz benzie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze tuner ook, en ik heb totaal geen problemen.

Testresultaat met Axas modulen:

-Pentacrypt 1.09 regelmatig bevriest het beeld.

-Tetracrypt 1.0 en Penta 1.05 werkt perfect!

Tunersoftware 191Beta.

Tunerhardware 1.2

Harddisk 80GB Seagate 7200RPM.

 

Groeten DiGiHS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben een klein stukje verder.

 

Heb gisteren nl. de patch 1.89 erop proberen te zetten. Dit werkt niet met de combinatie Maxtor. Dit had ik al gelezen op het Duitse forum www.hdteforum.de

 

Nu heb ik echter 1.90 geinstalleerd en dit doet het beduidend beter. 1) hij herkent de HD 80 Gb 2) hij geeft zo nu en dan een zwart beeld van < 1 seconde.

 

Toch heb ik wel een paar keer een storing gehad waarbij toch weer het beeld vast loopt en na 10 seconde weer verder gaat. Echter de frequentie van deze storingen is veel minder.

 

Het opnemen gaat redelijk. Als ik kijk en ik wil opnemen (timeshift met r-P in display van 825) dan werkt dat. Dit is voor het eerst dat ik kan opnemen! Wel had ik vandaag dat de opname stopte en dat ik het moest weggooien, waardoor de timeshift weer verloren ging!

 

Opnamen die zijn gemaakt en hierna wil afdraaien (dus in display "PLAY") werken niet. Het lijkt wel of het kanaal niet goed gedescrambled wordt...

 

Al met al 1.91beta die ik gebruikte werkt dus NIET met de Magic Module. 190 werkt beter met MM, maar ook niet naar tevredenheid.

 

@wte,

 

welke versie gebruik jij en herken je dit verhaal inmiddels nu je de tuner wat langer hebt.

 

@DiGiHS

 

het verschil met jou is de harddisk... heb je nog steeds geen storingen of herken je het verhaal een beetje?

 

Trouwens, gebruik nu de Pentacrypt 2.0

 

gr

Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen die jij noemt zijn voor mij nieuw, wat ik wel heb is als ik opneem met R + p mijn beeld af en toe vast loopt dus ik neem alleen op met de timer ( rec ).

Het verschil tussen onze tuners is dat ik een Axas modulen en seagate harddisk gebruik en jij een originele magic 1.02 en een maxtor harddisk.

Ik denk dat het verschil tussen modulen misschien wel de oorzaak is.

Laad jij na de nieuwe tunersoftware ook een nieuwe settingslijst?

Als je een settingslijst moet hebben heb ik er een van Astra Hotbird en Sirius, voor softwareversie 190 en 191beta.

 

DiGiHS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog meer vooruitgang...

 

Ik heb naast de 1.90 nu ook nog maar nieuwe keys er op losgelaten. Dit maal niet de MM ext eeprom keys op de funcard, maar de "Hyhundai" ext eeprom keys (van ***ongewenste_url***).

 

Ik moet nog langer testen, maar het lijkt wel goed te draaien! Nu ik bijna gefrustreerd ben van al dat gedoe met die Hummie, komt dan nu (eindelijk?) de ontknoping. Ik kan voor het eerst opnemen etc...

 

Ik vermoed dat het niets te maken heeft met 1) Hyundai patch 1.91beta, maar dit zal ik nog testen 2) Pentacrypt 1.09 of welk ander dan ook, omdat er gebruikers zijn die gewoon met MM 1.09 en 825 werken.

 

Daarnaast maak ik op uit dit board dat veel gebruikers hetzelfde probleem hebben. Zelfs in combinatie met andere tuners. Sommige spreken zelfs van een 1.09 timebomb.

 

Ik denk: allemaal fout gedacht, de keys zijn namelijk essentieel. Omdat ik de Strong 8000 gewend ben, werken keys wel of niet. Hier met de MM ligt het wat genuanceerder!

 

Kortom ik zal terugschakelen naar de 191beta (iets beter) en Penta 2.0 en ik zal jullie berichten over de testresultaten.

 

Trouwens de settings van kanalen heb ik zelf maar gemaakt. Op het internet zijn nl. vrijwel geen "mooie" lijsten te vinden. Terwijl dit toch makkelijk te maken is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

ik heb je topic al een tijdje gevolgd uit sterke interesse. Ik heb me een kleine maand geleden - tegen beter weten in ?- ook een HSS825 aangeschaft. Ik overweeg de aankoop van een MM (klopt het dat een aantal zenders - tps? zoals bv canal+ frankrijk enz. én bv MTV F (allen beeld) met de fun 6.1 zonder MM niet te ontvangen zijn???). Ik ben ook geintersseerd in je settingslijst van de kanalen!

mvg,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders die je noemt (MTV F, Canal + F, Blue etc) zijn te ontvangen, maar daarvoor heb je niet zo'n dure MM voor nodig. Een Strongetje 8000 kon/kan dit ook allemaal ontvangen. Let wel op, volgens mij gaan ze eerdaags over op SECA II en dan wordt het lastig. De keys van dit soort kanalen veranderen dagelijks, niet meer bij te houden! Ik heb niemand nog gehoord die bijv Taquilla en Kiosque blijvend kunnen ontvangen (nieuw topic?).

 

Ik ben benieuwd hoe je nu kanalen ontvangt, want als je nog geen module hebt dan wordt het lastig kijken toch??

Als je dan toch aan een module wilt, dan is de Axas net zo goed. Ook nog eens goedkoper.

 

verder zie pm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ondertussen met schrik voor problemen originele MM 1.02 aangeschaft, niettemin probleemloos penta200 op geprogt, officiele HDT190CH-firmware terug op de HSS825 gezet en ... alles schijnt te werken. Kan nu probleemloos kijken naar MTV F, Canal+ F, ART (tps) enz...kijken. Beeld valt - voorlopig - niet uit ... (heb wel geen disk, weet dus niet hoe het zit met recorden ...)

Buizer, dank je voor het meedelen van je ervaringen in dit topic. Het heeft me heel wat zoeken bespaard. Niet dat ik persé naar deze kanalen wil kijken, maar je kent dat gevoel van "zoveel mogelijk werkende kanalen ...!!!???".

mvg,

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

draait nu een tijdje....

 

1.91beta

MM 1.02 met Penta 2.00

 

Receiver doet het goed. Soms een zwart beeld, maar dit is sporadisch en het geluid gaat door. zwart beeld 0,5 sec.

 

Het opnemen is echter nog steeds een probleem. Hoewel het opnemen soms wel goed gaat (timeshift functie), werkt het soms niet. Eigenlijk de laatste tijd werkt het gewoon niet meer. Het lijkt alsof de software het niet kan bijhouden omdat de functies heel langzaam werken...

 

Het ligt heel waarschijnlijk aan de harde schijf. Een DiamondMax 9 van Maxtor (80 GB) werkt niet lekker. Een Seagate Barricuda schijnt vlekkeloos te werken, althans volgens de Duitse site. Wellicht iemand nog een suggestie?

 

Anders gaat de nieuwe HD maar in de verkoop...

 

gr

Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jepe,

die ken ik niet, hardware matig pootje 9 en 10 kortsluiten...?

 

Nee gewoon de MM hardware versie 1.02 en vervolgens software geprogged Pentacrypt 200/2.00

 

Er wordt veel overgeschreven dat die niet bestaat of dat het de oude 1.00 is, maar dat is niet zo. Maar we dwalen wat af van het topic

 

gr

Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...