Ga naar inhoud

Voor de liefhebber van ORF

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

ik heb zojuist op een site in Duitsland gelezen dat ORF van plan is om de cordering gelijkmatig uit te schakelen. Wanneer dit plaats gaat vinden kon ik uit het bericht niet opmaken. Degene die dit bericht wil lezen moet het maar laten weten. Adres van de site zal ik dan in de PM zetten.

Eindelijk weer een zender die misschien normaal gaan doen en er voor zorgen dat ze europa wijd uitzenden en voor iedereen beschikbaar zijn. Ik vind als je via satelliet uitzendt dat je dan ervoor moet zorgen dat je dan ook in heel europa beschikbaar bent en ik denk dat dat geregeld kan worden.

olav12

Geplaatst:

Klopt wat je schrijft maar het breicht waar ik het nieuws vandaan heb gehaald stamt van 13-01-2003.

Geplaatst:

Ik had dat -vanaf 2004- ook gelezen.

Dat stond in de nieuwsbrief van sateliet.radio.

Wel raar dat ze dat zolang van tevoren al aankondigen.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Das Österreichische Fernsehen will künftig europaweit frei empfangbar sein. Doch es müssen noch urheberrechtliche Fragen geklärt werden.

Bereits ab 2004 will der Österreichische Rundfunk (ORF) die bisherige Zwangsverschlüsselung seiner Satelliten-TV-Programme schrittweise aufheben. Bisher werden die beiden Programme ORF 1 und ORF 2 aus urheberrechtlichen Gründen verschlüsselt. Denn der ORF besitzt für die Sendungen nur die Ausstrahlungsrechte in Österreich und nicht für ganz Europa.

Die Überlegung, die Codierung zeitweise abzuschalten, war bisher gar nicht möglich. Als der ORF im Sommer 2000 seine Sat-Verbreitung in Betacrypt-Verschlüsselung startete, war ihm von der KirchMedia als Vertragspartner für Betacrypt die zeitweise Abschaltung gar nicht erlaubt. Die KirchGruppe sollte damit sicher auch ihre eigenen Privatsender vor einer weiteren Konkurrenz in Deutschland schützen.

Doch zum 1. April wechselt der ORF sein Verschlüsselungssystem in Cryptoworks, noch bis Ende 2003 wird wahrscheinlich für die Besitzer bisheriger Digitalreceiver parallel in Betacrypt codiert. Die durch die Ausweitung des Sendegebiets auf ganz Europa höheren Rechtekosten sollen durch erhöhte Rundfunkgebühren bezahlt werden. Das erklärte die ORF-Generaldirektorin Monika Lindner im Interview mit der österreichischen Tageszeitung "Die Presse". Mehr dazu in der nächsten Ausgabe von DIGITAL FERNSEHEN

De Oostenrijkse televisie wil in de toekomst in heel Europa vrij ontvangbaar zijn. Er moeten nog wel concerns mbt de auteursrechten opgelost worden.

Al vanaf 2004 wil het Oostenrijkse televisie kanaal ORF de tot nu toe gedwongen codering van haar programa´s deelwijze uitschakelen. Tot nu toe worden de uitzendingen van ORF1 en ORF2 ivm de auteursrechten gecodeerd uitgezonden.

De ORF bezit alleen voor Oostenrijk de rechten om deze programma´s uit te zenden.

De overweging om de codering in de loop vd tijd uit te schakelen, was tot nu toe niet mogelijk. Toen in de zomer van 2000 de ORF de uitzendingen via satelliet in BC codering startte werd hen door Kirchmedia als kontraktpartner deze toekomstige uitschakeling verboden. De Kirchmediagroep beschermde hiermee haar eigen zenders van meer konkurrentie in Duitsland.

Op1 april wisselt ORF haar coderinngssysteem naar Cryptoworks, tot eind 2003 wordt voor de bezitters van tot nu toe gebruikelijke digitale ontvangers parallel in Betacrypt gecodeerd. De door de uitbreiding van het ontvangstgebied hogere auteursrechtenkosten zullen uit verhoging van het kijk en luister geld betaald worden. Alds verklaarde de ORF Generaaldirectrice Monika Lindner in een interview met de Oostenrijkse krant "Die Presse".

Meer Hierover in de volgende uitgave van DIGITAL FERNSEHEN.

Dit is een zeer recent bericht en alhoewel de vertaling van mijn hand is komt het orgineel van het Duitse DVB Team Board en is geplaatst door TestSepp.

Avensis

Geplaatst:

goedemiddag,

Het bovenstaande bericht is precies hetzelfde van wat ik op de site van D***TV heb gelezen.

Dus het komt niet van een kant.

olav12

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen