Ga naar inhoud


6000 van orig. to dream


RobinHood

Aanbevolen berichten

In tegenstelling wat ze bij Fortec beweren, kun je gewoon met een Ucas progger en de loader van bv DigiX, ook de 6000 weer in Dreem krijgen. Dus niet opsturen, gewoon eigenwijs zijn en laden maar.

En maar verkondigen:" Nee meneer, dat gaat niet. Dat software is speciaal voor Fortec. geschreven en is ook nergens te vinden op het net. Andere loaders kunnen er dus niet in. U moet hem wel opsturen"

 

Dat krijg je nu iedereen maar begint zich importeur te noemen. Ik hou m'n hart vast als er problemen met bv @sat komen. Daar staat helemaal niets achter.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om je Fortec weer in dream te krijgen hoef je in het instel-menu alleen de optie Prepare for DREEMBOOT maar aan te klikken en hij staat weer in DREEMBOOT mode... net zoals bij de Manhattan en de Arnion trouwens....

 

Om van UCAS naar DREEM te komen heb je inderdaad aan de UCAS progger en de noodzakelijke software genoeg om de klus te klaren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe reset je de cam als je een magic load probleem hebt gehad...

Met de gewone cam kun je hem eruit trekken...de ucas van mij...zegt alleen nog maar initializing.....

 

Kan geen kontakt meer krijgen met de interne cam....dus een nieuwe loader erin zetten houd dan ook op denk ik...

 

Wie weet er raad met dit soort problemen...met de ucas programmer kun je hem ook niet in dreemboot meer zetten..omdat waarschijnlijk de cam in een loop zit...omdat op een of andere manier..magicload een comfout heeft gemaakt..

 

 

oplossingen aub..

 

 

grtx Afterburner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit probleem ook gehad maar met heel veel geduld of geluk lukte het mij om hem toch weer te laden.

Als je de ontvanger aanzet en je gaat gelijk naar het cam menu zie je misschien als hij opstart toch even het dreemboot staan probeer dan het nog eens. ( je moet inderdaad geluk hebben). Bij mij was dit probleem ontstaan door een foutje met het programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou , bij mij is het probleem onstaan doordat magicload aan het einde van de flash de melding "wrong answer"gaf..

Waardoor eigenlijk wel de flash is geladen maar alleen de checksum ineens niet meer klopt....en ja...door een goede tip van een mede hobbyist die zei dat ik de receiver 3x snel van het lichtnet af moest halen..is het dan toch weer goed gekomen...

er veranderd namelijk niks aan de loader want die staat in de rom.

 

Dus als je problemen krijgt met je ucas door het foutlopen van het magicload programma...je receiver 3x snel starten "dus 3x booten totdat het puntje in de display begint te branden" en weer van het lichtnet af...

Als je hierna na het booten van de receiver naar het cam menu gaat staat hij weer in DREAMLOAD>

 

Thanx to all who helped me!!!

 

 

Regards Afterburner

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...