Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

heb een dis 1.2 rotor aangeschaft.

nu lees ik dat de paal waar de rotor tegen aan komt waterpas moet staan..

Ik mag dus niet met kantele van de schotel deze waterpas zetten ???

bedoel er zit een schaal verdeling op de rotor , deze mag ik dus niet gebruiken om hem waterpas te zetten ??

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Geplaatst:

Hoi,

ik heb zelf ook vorige week een rotor geinstalleerd.

Toen had ik deze paal niet helemaal waterpas staan en mijn ervaring was dat ik toen op sommige schotels geen ontvangst had. nu staat hij wel waterpas zowel in de X en Y richting en ik heb geen problemen nu.

De schaal verdeling op de rotor is ervoor om de verdraaiing t.o.v. jouw locatie en de evenaar in te stellen als je daarbij ook nog eens jouw hoek van je paal bij wil doen (omdat deze niet waterpas is) zal het een moeielijk rekensommetje worden. Dus ik zou hem gewoon in de X en de Y richting waterpas zetten om verdere problemen te voorkomen!

succes.

Vu duo2 met pli

Geplaatst:

Als je voor de steun staat en hij helt naar voor of naar achter dan kan het geen kwaad. Dat kan je nog opvangen met de motor. Maar helt ie naar links of naar rechts dan kan je het vergeten.

Geplaatst:

Vaak zul je zien wanneer die paal niet waterpas staat dat het zowel van voor naar achter als van links naar recht niet goed zit.

Als je mijn mening vraagt zou ik echt een beetje aandacht besteden aan het waterpas zetten van de pijp. Geen genoegen nemen met "ongeveer" waterpas. Hier heb je uiteindelijk alleen maar profijt van wanneer je de rest van de posities moet zoeken.

Groet Michel,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen