Gast Geplaatst: 19 januari 2003 Geplaatst: 19 januari 2003 mijn nokia 9650 ondersteundt nu ook disecq 1.2.Na een software update. Ik vraag mij af welke satellieten ik nu juist kan ontvangen.Mijn schotel is 80 cm diameter.Kan ik dit eventueel ergens vinden?Op lyngsat is het nogal onduidelijk.
Gast Geplaatst: 19 januari 2003 Geplaatst: 19 januari 2003 In de maandelijkse (?) frequentie-bijlage van "Satellite" (tv-gids) staat er steeds vermeld hoe groot je schotel moet zijn voor een sat. De afmetingen die ze geven zijn m.i. ruimschoots maar ze geven je alvast een richtlijn.
Tonskidutch Geplaatst: 19 januari 2003 Geplaatst: 19 januari 2003 Cocoon, je diseqc 1.2 heeft iets met de LNB en de aansturing door de receiver van diezelfde LNB... maar niks met de zenders die je op jouw sateliet positie kunt ontvangen. die Diseqc wordt overigens gebruikt om via het Coax kabeltje de LNB zo in te stellen dat hij kan schakelen tussen frequenties en Horizontaal / Vertikaal gepolariseerde microgolven. Tevens de eventueel meervoudige LNB's die aan je schotel hangen (dual-feed voor bijvoorbeeld astra hotbird) zodanig aan te sturen via een diseqc switch (of ingebouwd in het monoblock) dat er naar de juiste frequentie en polariteit gekeken wordt. als je een duidelijk overzicht wilt is kingofsat een goede link daar kun je per sateliet positie de FTA (vrij) en Paytv zenders in een heel aardig overzicht vinden. (zie de links) chiao Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Gast Geplaatst: 19 januari 2003 Geplaatst: 19 januari 2003 Met diseqc 1.2 kun je een,diseqc 1.2 rotor aanstuuren,waardoor je meerdere satelieten kunt ontvangen. Om je LNB te stuuren volstaat diseqc 1.0 of 1.1,maar dat was de vraag niet. Nog mooier is diseqc 1.3,oftewel USUALS,Dan hoef je de ontvanger niet te vertellen wat de sateliet-posities zijn, na het goed monteren van rotor en schotel. 80 cm is voldoende on de meeste satelieten te ontvangen,bij niet al te slecht weer. Suc6, Ray.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen