Ga naar inhoud


Software verschillen Fortec/manhattan/Arnion/@sat


Gast Afterburner

Aanbevolen berichten

Ik ben eens aan het vergelijken geweest wat het verschil in de verschillende soorten software is ...betreft receivers met ucas systeem.

Wie kan mij vertellen wat voor een mainboard de Asat gebruikt ..is dat hetzelfde als van de fortec en de manhattan.

Of is dit weer een heel nieuw systeem...

De firmware is namelijk ook ongeveer 1mb geblijk aan de andere receivers..

Omdat de @sat receiver een sneller zap tijd heeft ..is het misschien wel eens interessant om hier iets mee te doen..

 

Wie heeft hier ook aan gedacht.. of wil mij hierbij helpen...graag aansluiten aan dit bericht...bvd

 

Grtx Afterburner

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn hardwarematig gezien twee ucas lijnen. fortec en manhattan zijn hardwarematig min of meer gelijk en kunnen elkaars software,editor etc gebruiken. momenteel lopen de manhattans stabieler op fortec software. ook de kanalenlijsten zijn dezelfde img bestanden. En de @sat9500/arnion en de extreme is de andere lijn van ucas ontvangers die ook hardwarematig gelijk zijn. de wolgang litzinger editor bij arnion te dowloaden kan bijvoorbereld ook gebruikt worden voor de @sat 9500/extreme. ook de kanalenlijsten zijn beide hetzelfde bin bestand. wel dient de software van de arnion/@sat/extreme van het eigen merk gebruikt te worden om nieuwe software in de ontvanger te zetten.

 

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van de extreme kan je foto's van het moederbord vinden in een uitvoerige test gedaan door de jongens van de het forum board satnerds. van de rest weet ik het niet.

 

renzie.

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nextwave schijnt dezelfde imagefiles te gebruiken als de fortec en de manhattan...

Ik ga dit uitzoeken...wie wil helpen doet maar een posting..

Is toch interessant om te weten wie allemaal hetzelfde mainboard gebruiken.maar toch andere software...het leuke van alles is ..dat je op een paar merken kan wachten op verbeterde software versies..

 

Ik probeer alles tot op zekere hoogte... met flashen kan weinig fout gaan...met de ucas nu ook niet meer nadat ik van iemand een tip kreeg om hem weer in dreamboot te krijgen..

 

Alles is beter dan een dode ontvanger.. maar als de software niet boot . boot hij gewoon niet..dus gewoon een andere versie proberen...

Flashrom kan meer dan 100 000 maal beschreven worden.. dus veel suc6

 

cu all later!!! met nieuws hoop ik..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nextwave receiver gebruikt dezelfde img bestanden als de fortec en manhattan.

Het zijn alle 3 IBM power pc's..

Haal je receiver eens open en kijk wat er op de processor staat.

IBM dvb compilant powerpc.

 

Kijk naar onerstaande link:

Nextwave power pc Receiver

 

Ik ga morgen proberen of de firmware werkt...dit scheelt namelijk weer een editor......Want met dat STB editor is niet te werken vind ik...

 

Regards

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fortec, Manhattan, NextWave, Sonysat en Arnion6400 hebben een IBM Power processor.

Xtreme, @sat, DigiX en Arnion6410 hebben een STi5518 processor.

Atlanta 5400IR2CI+ en TechnoSat 6600+ weet ik niet (Atlanta 5400IR2CI heeft een STi5500).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...