spongebob Geplaatst: 20 januari 2003 Geplaatst: 20 januari 2003 Vanavond is mijn eerste progger masterUSB toegekomen en natuurlijk wou ik meteen aan de slag om het een en ander te leren. Nou, dit ging niet meteen van een leien dakje hoor. Masterburner downloaden blijkt geen probleem, maar windows2000 weigert blijkbaar de driver te vinden/installeren die er bij de masterburner zou zitten. Dit is de uitleg om de masterUSB goed te installeren: "download eerst de MasterBurner. Pak deze zip file uit op uw PC en sluit daarna pas de MasterCRD USB versie aan. Windows zal de MasterCRD USB herkennen en vragen naar drivers voor de programmer, u wijst de locatie op uw PC aan waar u de MasterBurner software heeft uitgepakt" Het lukt allemaal aardig totdat ik de locatie moet aanwijzen waar ik de MB-software heb uitgepakt: ik wijs dit bestandje dus aan, maar ik blijf steeds de melding krijgen dat windows "unable" is om de driver te vinden. Ik snap er niets van en heb ondertussen al zowat alles geprobeerd wat er te proberen valt. Iemand een ideetje?? dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Pionewbie Geplaatst: 21 januari 2003 Geplaatst: 21 januari 2003 Even Masterburner V1.7 software bij Duwgatie opgehaald en eea uit gezocht. Als je het zip bestand hebt uitgepakt dan heb je een map (folder, directory) met de naam Masterburner_V1_7 met 16 bestandjes. Deze map moet je dus selecteren. Windows zoekt in deze map naar het bestand "masterburner.inf". Dit is het installatie bestand. Succes
spongebob Geplaatst: 21 januari 2003 Auteur Geplaatst: 21 januari 2003 Hoi Pionewbie, het is me ondertussen ook al gelukt om dit dergelijke filetje te localiseren en hij heeft ondertussen de driver geintstalleerd. (nooit gedacht dat het me zo snel zou lukken). Maar nu biedt zich reeds het volgende probleem aan: in de masterburner kan je kiezen tussen verschillende compoorten 1,2,3 en 4, maar dit gaat dus over een USB-device, dus krijg ik steevast de melding dat ie de masterUSB niet kan vinden en dat ik de USB-poort moet controleren (maar het lichtje brandt en er staat nergens een USB-knopje, heeft iemand hierover een ideetje: een handleiding hierover heb ik immers nog niet gevonden) dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Pionewbie Geplaatst: 21 januari 2003 Geplaatst: 21 januari 2003 @ Paultje Ik heb zelf geen MasterUSB en kan je verder niet helpen. Ik heb ook volop gezocht naar een handleiding, waarin dit beschreven staat. Niet gevonden. De meeste sites geven aan dat hij verkocht wordt incl. handleiding en software. Op de site van Duwgati heb ik gezien dat hij er mee bezig is, maar ook daar nu nog geen antwoord. Je zult nog even moeten wachten op een antwoord van iemand anders. Misschien kun je intussen informeren bij de zaak waar jij hem gekocht hebt?
Gast Geplaatst: 21 januari 2003 Geplaatst: 21 januari 2003 Ik heb even geneusd in Masterburner, en dit is wat je moet doen: ga naar opties, vervolgens naar instellingen en selecteer bij programmer MasterUSB. Kies vervolgens opslaan, en je zult zien dat je rechts onderin USB ziet staan i.p.v. com 1. Laat even weten of het gelukt is, ik zit ook nog te twijfelen tussen een master USB of een infinity USB. Waar ik vooral in geinteresseerd ben, is of het apparaat je bevalt. Ik weet dat de infinty eenvoudig en goed werkt, maar op zich gaat mijn voorkeur uit naar een masterusb.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen