Ga naar inhoud

radio zenders Astra?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zijn hiervoor speciale (ADR)decoders in de handel die bv. niet op een humax kunnen worden ontvangen?

of kan ik op een humax alle radio zenders ontvangen afgezien van coderingen bv. seca en seca2?

Geplaatst:

Er is nog wel zoiets als worldspace. Weet niet of je dat bedoelt?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

ik snap je probleem eigenlijk niet. Je kan toch gewoon op je humax radiozenders ontvangen net zoals je de tv-zenders ontvangt. Je hebt enkel nog een audio-tulpstekkertje nodig om met je stereoketen te verbinden en je hoeft je tv dan niet meer (alleen) aan te zetten om naar satradio te luisteren

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Er zijn speciale ADR ontvangers te koop. (ADR = Astra Digital Radio)

Veel ADR zenders zijn echter ook via DVB te ontvangen. Het zijn allemaal Duitse en Zwitzerse zenders. Alles ongecodeerd en zonder meer via iedere DVB ontvanger te ontvangen.

Er zijn ook via DVB gecodeerde radio zenders met de juiste kaart(en) te ontvangen. Deze zijn onder andere in Seca, Irdeto, BetaCrypt, TPS-Crypt, Viaccess, Conax, NagraVision etc. gecodeerd.

Kort samengevat, er zijn veel codeerde, maar ook een behoorlijk aantal ongecodeerde radio zenders te ontvangen.

Alle ADR zenders zijn vrij te ontvangen, maar je hebt er dus een speciale ontvanger voor nodig.

Geplaatst:

stuur even een Pm als je adres wilt hebben waar ik mijn ADR ontvagner heb gekocht.

mvg

olav12

Geplaatst:

@svetik, bedankt dit is duidelijke taal.

dus als het geen DVB ontvanger is dan houdt het op?

Geplaatst:

Zonder DVB ontvanger natuurlijk geen ontvangst (DVB = Digital Video Broadcast). Iedere digitale satellietonvanger dus.

Ik heb zelf trouwens 2 ADR ontvangers al sinds jaar en dag en heb er bijzonder veel plezier van, vooral vanwege het ongeevenaarde bedieningsgemak.

Het ADR tijdperk loopt trouwens wel zo langzamerhand ten einde, maar je kunt er van uit gaan dat je er nog minstens een jaar of 5 plezier van zult hebben. Het ADR signaal wordt namelijk meegetransporteerd via de analoge Astra transponders en er komt natuurlijk wel een tijd dat die afgeschakeld gaan worden ofschoon dat nog zeker niet af is te zien. In Duitsland heeft het grootste gedeelte van het publiek dat via satelliet kijkt, nog steeds een analoge ontvanger.

ADR onvangers zijn niet duur, met een beetje geluk kun je er wel een voor onder de € 100,- bemachtigen.

Groeten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen