satanixx Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 Volkomen gelijk Arnoldl, Als ik op de plek van mijn dreambox een andere decoder (lees philips, H5400, H5400 Z) geen probleem. Ik wacht wel op een oplossing van Dream. De kabel gaan vervangen van achter uit de tuin vind ik voorlopig nog geen oplossing. Satanixx Vaak weet ik het, maar soms heb ik een zetje nodig. Hobby is Hobby. 2 x dream + 120 Gbit, 2 x humax 5400 en 1 maal philips 6071
Gast Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 Hoi Arnoldl, Ik heb inderdaad 1 schotel (Triax 88cm) met 2 LNB's dmv een Disecq switch (zo'n klein zwart kassie dus). Maar of ik hem nou rechtsreeks op een LNB aansluit of via de Disecq switch maakt bij mij voor ontvangstsignaal weinig uit (uitgaande van uitrichten op 1 satteliet). Bij mijn kameraad, die ongeveer hetzelfde heeft als ik (alleen een 80cm Bisat schotel, kleiner dus) geeft hij een geweldig goed signaal ! (SNR 80, AGC 80, BER 0). Ik vermoed dus echt dat het zit in de ongelukkige plaatsing van mijn schotel.
arnoldl Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 ja daar lijkt het dan wel op , alleen als je zegt met 1 lnb, staat deze lnb dan ook direct op de schotel zonder duo block oid. het signaal wordt namelijk iets zwakker omdat de lnb niet in het midden van de schotel hangt. dat zou je dus evt nog kunnen proberen. @satnix wat bij mij een beetje hielp (niet veel maar net genoeg) was het plaatsen van een inline amp. gewoon tussen de sat kabel vlak achter de ontvanger (ik weet het hoort bij de schotel,maar heb weinig zin om het dak weer eens te gaan verkennen). dit was voor de voedings modificatie het verschil tussen geen beeld , en blok beeld bij mij. na voedings mod is hij trouwens perfect (nouja zolang het droog is) grtx, arnold
Gast Geplaatst: 30 januari 2003 Geplaatst: 30 januari 2003 Arnoldl, Stom dat ik daar nog niet aan gedacht had ! Ik had hem inderdaad nog gewoon in het duoblock zitten. Zal hem morgen eens rechtsreeks op de schotel aansluiten (zodat ie dus in het midden zit). Zou het misschien een goed idee zijn om hem dan op de Hotbird uit te richten aangezien deze meer naar het zuiden staat en deze misschien niet net achter de muur zit ? Het proberen waard toch ? Alvast bedankt voor de feedback in ieder geval, ik leer elke dag weer !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen