Ga naar inhoud

Vreemd probleem DiseqC motor?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het volgende probleem met de Deltasat 1104 IRCI en een Moteck DiseqC 1.2 rotor doet er op.Als ik bijv. op de Hispasat aan het kijken ben geweest en terug wil naar de bijv. de Astra,dan doet de rotor niets,todat ik in het menu 'Antenna Setup',daarna het menu 'Usals'en daar de optie 'Go to sat position' kies (met de goede satelliet geselecteerd natuurlijk).Het zou ook geen overbodige luxe zijn in deze ontvanger om een melding te geven dat de motor aan het draaien is!Maar goed,hebben meer mensen dit probleem of is dit een apart geval.

Het gaat hier dus om een Deltasat 1104 IRCI met een Funcard 4.

Geplaatst:

Lijkt me puur een Deltasat probleem.

De hardware om de motor te besturen en de juiste positie te selecteren zit in de motor.

De ontvanger stuurt slechts een digitaal reuteltje naar je motor.

Bijv: Ontvanger: Ga naar positie 3

Motor: Oh, op pos.3 zit Astra, dat is op mijn as x graden. Motor, ga daar eens heen!

Wil je wel zien of je motor echt draait (dus dat dit ook gecontroleerd wordt, dan moet je toch minimaal DiSEqC 2.3 hebben, de motor geeft dan een retour signaal met zijn status, je ontvanger moet dit dus wel ondersteunen, evenals de motor.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Nee hoor PP, het ligt volgens mij niet aan je motor. Kijk maar naar het onderwerp 'diseqc motor + geheugen', lijkt verdacht veel op jouw probleem.... Join the club...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen