Ga naar inhoud


mini-oslink


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen....

 

Ik probeer met een mini-oslink nieuwe firmware (1.42 n.l.6072 van MZ) in mijn dst 5816/33e te laden. Ik had dit al eerder serieel geprobeerd maar toen kreeg ik na afsluiten "out of order" op't schermpie van de decoder.

 

De oslink krijgt goed contact ; bij read signature geeft hij sgs-thomson m29w800ab aan. Maar wanneer ik wil uitlezen of schrijven dan gaat hij hangen. Ik heb diverse oslink software geprobeert 1.1, 1.2a, 1.299; allemaal met hetzelfde resultaat. Ik gebruik windows 98.

 

Wat kan een passende oplossing zijn....ik word er radeloos van.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie;

 

Dat zal het dan zijn, hij is al eerder gepached...

Ik ga het meteen proberen, ik zag een lege firmware bij MZ op de site staan geloof ik.

 

Moet er trouwens ook een lege eeprom in?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan op auto/bidirectioneel, ecp, en op epp, ik heb ze allemaal geprobeerd. De software die normaal de printerpoort controleert heb ik ook uitgeschakeld, het blijft het zelfde verhaal... zucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ook kunnen helpen, maar nee ook dat is het blijkbaar niet.

 

Ik had ook gehoopt dat het iets simpels zou zijn,

 

ik wil nog wel proberen met langere connector-pinnen aan de oslink. Ik heb het idee dat deze nogal een kritische korte lengte hebben. Misschien hierdoor soms slecht contact...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net ergens dat de dst 5816/33e een amd processor heeft maar de oslink leest een andere signature (sgs thomson-m29w800ab)zou dit het probleem kunnen zijn...

 

Wie o wie heeft hier kaas van gegeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met XP werkt kun je nog wel een tijdje doorgaan zo.

Heb ik nl. gehad. Schijnbaar had ik iets gewijzigd waardoor het niet meer werkte. Ik kreeg dezelfde melding als jou. Ik heb toe de herstelbew. van XP gebruikt en hem een maand terug gezet. En jawel het werkte weer als vanouds. Volgens mij lag het aan de instellingen van XP die ik gewijzigd had. Na het terugzetten was het bv. het scherm niet meer zo mooi als voorheen. Oslink 1.2 werkte wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...