Gast Geplaatst: 23 januari 2003 Geplaatst: 23 januari 2003 Ik heb een nokia 9800 met duble kop voor astra en hotbird. Er tusen is een "dicheck"schakelaar geplaatst. Tevens in het bezit vn een philips 7072 met software 1.42 ik probeer te schakelen vi de philips tussen twee stalleiten maar..... dat lukt dus niet Wat betekent 22kh schakelt de nokia op andere stroomsterkte Hoe kan ik kijken naar de hotbird op mijn philips ontvanger Ïk probeer van alles maar.......
Gast Geplaatst: 23 januari 2003 Geplaatst: 23 januari 2003 lukte bij eerst ook niet. Met andere disecq schakelaar verliep dit met de standaard instellingen prima. Type schakelaar lijkt dus belangrijk ivm verschillende disecq software 1.0 en 1.2. Philips schakelt m.i. alleen met 1.0
bvervoort Geplaatst: 24 januari 2003 Geplaatst: 24 januari 2003 Ik heb een diseq schakelaar aan mijn schotel hangen die door een Philips bestuurd wordt, werkt prima, dus het moet kunnen. 22Khz wordt (als ik het goed begrepen heb) gebruikt om je LNB te schekelen tussen een hoge en lage freq. band, tegenwoordig niet om van LNB te wisselen dus. Mijn (naamloze) diseq schakelaar had een klein verstopt knopje (igedrukt houden, lampje ging knipperen etc etc) waarmee ik van 'mode' kon wisselen. Uiteindelijk bleek 'Mode 9' degene te zijn die ik nodig had. Kan mijn papiertje niet meer terugvinden waar de naam van die mode op staat - sorry. Blijf doorexperimenteren: het kan echt werken (en Hotbird levert een hoop leuke nieuwe zenders, ik kan iedereen de Engels ondertitelde Indiase videoclips op TRT Tamil Ozhi aanraden)!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen