Ga naar inhoud

Monoblock en insteligen in D-box

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo. Wie kan mij precies vertellen wat ik in menu moet verandere en hoe om beeld van allebei satelietten te krijgen op mijn D-box.Ik heb een monoblock geplaatst, en schotel uitgericht naar Hotbird( kan ik gewoon alle zenders zien), maar Astra zendrs niet.Ik weet dat ik iets moet veranderen, maar wat en hoe, dat weet ik niet.Ik heb erdere discusies gelezen en wat geprobeerd, maar het lukt niet.Ik zie namelijk nergens in menu ( waar diseqc staat), astra of hotbird.Overaal waar ik lees in deze forum, staat LNB 1 hotbird en LNB2 Astra, maar ik zie in LNB of diseqc menu nergens naam van sateliet.Hopelijk kan iemand mij helpen.Bedankt

Geplaatst:

Kokan , als je een versie DVB 2000 in je ontvanger hebt , kun je als je "Menu"-6 (Tuner) kiest , onderaan bij A DISEqC : 1 zien staan ( bij een Astra zender) .

Door nu eenmaal op "A" te drukken ("A" is het knopje onder de "0" bij de d-box staat er "Mark" op ) veanderd die "1" in "2" en dan kiest het monobloc Astra .

Dit moet je met alle Astra zenders doen .

Het beste ( en snelste) gaat dit met een "Settings editer"

b.v. DVBedit .

Ik geef je per PM mijn tel nr want er staan waarschijnlijk andere Diseqc-instellingen ook niet goed .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hallo. Bedankt voor jouw mail.Er zit inderdaad DVB 2000 software in mijn D box, dus dan zou het beste zijn met DVB edit aan de slag.Maar volgens mij werkt hij niet met Win XP? Of wel?Ik heb transbox programma, (demo versie trouwens)die wel werkt, maar bepaalde dingen kan ik niet doen, zoals zenders sorteren en dan opslaan.En hoe moet ik het precies doen met DVB edit?( want ik kan het bij iemand anders doen, die wel win 98 heeft).Je kan eemn mail schrijven naar : berba73@hotmail.com, met jouw tel. nummer dan kan ik je misschiem bellen, gaat makkelijker.Groeten

Geplaatst:

Leuk al die software

Weet je zeker dat het blok juist is geplaatst ?

Als je achter de schotel staat en je heb de linker feed vast gezet dan staat het blok goed voor de hotbird

LINKS dient op de hotbird gericht te zijn

Controle zilverpapiertje voor de rechter kant

LET OP dit is dus diseqc A voor de hotbird.

Even testen monteer de lnbf op zijn kop met de F connector

naar boven werkt het dan wel dan was dit het probleem.

Monteer de lnbf normaal en stel de ontvanger in op Astra=B

en Hotbird is A

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen