Ga naar inhoud


[Pioneer] menu 9 6.12nl


Gast

Aanbevolen berichten


Even uit het hoofd want ik heb de receiver niet bij de hand.

 

Stel je hebt de pioneer gepatched met 6.12 en je wilt bv testen op premiere. Je gaat naar het menu daar aangekomen druk je op 9 of je gaat met de pijltjestoetsen naar 9 en drukt op ok. In menu 9 heb je eerst de keuzes tussen de verschillende codeersystemen Seca, Viacces enz. Met de pijltjestoetsen (rechts,Links) kan je wisselen van codeersysteem. Premiere is Irdeto dus je gaat op het veld seca staan en drukt rechter pijltjestoets in totdat je in het irdeto menu komt. Daar aangekomen moet je de juiste test keys en de juiste pmk code in de bijbehorende velden invullen. Ook hier kan je binnen het Irdeto scherm mbv de pijltjestoetsen op het juiste veld komen. Om een veld in te vullen druk je op ok nu is het mogelijk om de juiste gegevens in het betreffende veld in te vullen. Als de juiste gegevens in een veld ingevuld zijn druk je wederom op ok en je gaat naar het volgende veld. Nadat je alle keys en de PMK hebt ingevuld druk je op C van de afstandbediening om alles te saven. Om de juiste keys in te vullen moet je nog even weten dat 0-9 is 0-9 op de afstandbediening A-E = A-E op de afstandbediening en F= Prog op de afstandbediening. Ikzelf heb geen officiële afstandbediening dus het kan zijn dat ik me hier vergis. Het is simpel even te proberen. Indien je vergist is het mogelijk om opnieuw te beginnen door even met de pijltjestoets binnen het veld naar pos 1 te gaan. Nadat je alles hebt ingevoerd en gesaved kan je met een willekeurige kaart kijken of premiere werkt de keys staan nu dus niet op de kaart maar in de decoder. De pioneer kijkt eerst op de kaart of hij de juiste codes vindt en indien deze niet gevonden worden kijkt hij in menu 9. Ga naar het premiere kanaal en als het goed is heb je beeld mocht dit niet zo zijn en je hebt wel de juiste keys ingevuld dan moet je het kanaal nog even aanzetten mbv B 1 + methode (als je even zoekt op het board dan vindt je hier wel meer info over).

 

Succes

 

Sat-Looker

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit even niet bij de tuner maar wat ik mij kan herinderen als ik op de pijltjes toetsen druk en dan op ok laat hij rechts boven in cursor zien en kan ik met de pijltjes kiezen uit cusor 1 t\m 6 geloof ik kan geen code invoeren doe ik dan toch iets verkeerd ik hoor het wel alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je in het juiste codeersysteem en op het juiste veld staat druk je op "Ok". De cursoraanduiding die je vermoedelijk bedoelt is de aanduiding van de positie in het veld Je moet dan niet met de pijltjestoets verder maar de juiste key invullen. Met de cursorpositie kan je evt terug in het veld indien je iets verkeerd hebt ingeklopt met je afstandbediening. Indien je niet begrijpt welke keys ik bedoel raad ik je aan je hier eerst in te verdiepen of bij Duwgati het e.e.a te lezen zie links bovenaan het scherm onder informative

 

 

Veel succes

 

Sat-looker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...