Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

kan men de prosseor zomaar veranderen in een nieuwere versie ik heb momenteel een amd 1700 ghz nu wil ik er een zwaardere insteken bv 2.8ghz of een pentium 4 pross.?

-hij die veel vraagt, weet veel-

Geplaatst:

hoy,

ik denk van niet,kijk eens hoeveel uw moederbord

aankan.

intel moederborden zijn voor pentium

dan heb je amd moederborden voor athlon en duron

en daar u een amd 1700xp, heeft is het een amd

moederbord.

Geplaatst:

Hallo Elektrik,

AMD heeft een andere voet waarin de processor geplaatst wordt dan een Intel.

Verder kunnen de bussnelheden waarmee gecommuniceerd wordt anders zijn.

Het beste is om te kijken op de site van de moederbord fabrikant naar informatie over welke processor mogelijk is op het betreffende moederbord.

Groet Croc

Geplaatst:

Als je nu een AMD hebt kun je er nooit een Intel processor instoppen. Vroeger kon dat nog wel met de 486 maar vanaf de pentium hebben ze verschillende moederborden met eigen sockets/sloten. De P4 van intel zijn niet

Als je al een AMD XP!(geen thunderbird) hebt kun je er meestal wel een iets snellere bv de AMD 2200 in stoppen, tot AMD XP 2700 moet het wel lukken denk ik. Maar vanaf de AMD 2800 XP heb je echt een zeer recent moederbord nodig omdat die weer een sneller frontside bus heeft wat weer om sneller geheugen vraagt. Anders heb je nog niks aan de snellere Processor.

Het is misschien ook interessant om meer RAM geheugen te installeren, dit heeft vaak meer effect dan een sneller processor. Windows XP draait bijv. pas lekker vanaf 512Mb RAM.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen