Ga naar inhoud

Welke satontvanger is goed voor draaien en feeds

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb en vraag ik wil en nieuwe draaibaarset welke shotel maat heb ik nodig en welke ontvanger om veel feeds te kun kijken.

groeten dirk-jan

Geplaatst:

als je zo door dit forum leest zul je veel 1,2m schotels zien maar het ligt er toch aan of je net als een zendamateur alles wat er in de sky uitzendt ook wil zien...

80 cm draaibaar is toch prima voor zo'n 5000 zenders met goede kwaliteit.

de receiver moet toch wel een aantal zenders kunnen opslaan alsook automatisch alle sateliet posities kunnen onthouden en simpeltjes via diseqc motor kunnen aanpeilen... daar is de Force DMaster, een heel goed (duurder dan de doorsnee) apparaat.

Maar ook Digenius is erg comfortabel en snel.

Juist dat snelle zappen na het aanpeilen is ook een wezenlijk aspect dat niet vergeten moet worden.. bijkomstig effect is ook het goed oplossen van encrypted betaal teevee zenders middels kaartjes en CI-modules,,, dat gaat retesnel met een Force.

force1145_front_600px.jpg

b&o achtig design simpel/strak/ en doelmatig..

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

in principe is het zo dat hoe groter de schotel hoe meer je kunt ontvangen.

Wel is het zo dat jouw geldbuideltje dan kwadratisch leger is(bij benadering). Nu weet ik niet waar je in Nederland woont anders zou je misschien eens bij een mede satellietfreak langs kunnen gaan om te kijken wat er zoal mogelijk is.

Wat ontvangers betreft is er een gigantische markt en daar weet ik zelf niet het fijne van. Er zijn tegenwoordig zoveel soorten!! Uit de wandelgangen hoor ik wel dat een Nokia een goede feedontvanger is maar ja daar zit weer geen 36V rotor besturing op. Als je voor de grotere schotels gaat dan moet je er van uitgaan dat je een 36V rotorbesturing nodig hebt dit rechtstreeks vanuit de ontvanger of dmv. een box die disecq converteerd naar 36V.

Probeer eens bij een freak langs te gaan die je wegwijs maakt. succes met het feedhunten.

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik sluit me aan bij het voor gaande met dien verstande dat veel feeds op de ku band op halve sterkte worden uitgezonden

met 120 kun je vrijwel alle omroep in europa ontvangen , feeds heeftsoms wat meer nodig zo ook bij de horizon (aardruis )

c band vereist gewoon zeer grote schotels

hoe groter de schotel hoe meer problemen het af regelen

heb zelf een meer dan 4 m wokje met H2H mount en zoek feeds bij tijden

aansturing nokia9600 via echostar LT8700

heb verder een 1m draaibaar voor astra zodat we ten alle tijden via disecq om kunnen schakelen als we bijvooorbeeld op4 drukken en willen zien wat er op het nieuws is van een feed(uiteraard ook voor de vrouw = bedieningsgemak )

alleen het opslaan van alle kanalen he!!!!!

er kunnen er maar een '' paar ? '' in

hier brengt de computer uit komst met kanalen lijsten en satscan

su6

PS 2e hands vallen de kosten vergeleken met nieuw enorm mee zeker van grote schotels

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen