Ga naar inhoud


Uninstall van WinFax Pro, lukt niet...


Gast

Aanbevolen berichten

Destijds heb ik de gekochte WinFax Pro 8.0 software onder W2k geïnstalleerd. Het lukt niet deze te deïnstalleren. Dit Symantec produkt heeft geen "uninstall" aan boord, dus het moet met de module "software" uit het "configuratiescherm". Ik krijg dan de melding:"Uninstall cannot find a valid drive with enough space to proceed with uninstallation. Exit uninstall".

Mijn HD beschikt nochtans over 14 Giga vrije ruimte...

Weet iemand een oplossing? tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak, ik heb het programma al meerdere malen opnieuw geinstalleerd en dan via configuratiescherm - software trachten te deinstalleren. Steeds opnieuw dezelfde foutmelding. Dan heb ik de map verwijderd, opnieuw geinstalleerd en vervolgens opnieuw trachten te deinstalleren. Weer opnieuw dezelfde foutmelding.

Bij het opnieuw installeren maakt hij geen nieuwe uninstall-file aan. Die heeft dat niet, staat in de handleiding dat enkel via configuratiescherm - software kan gedeinstalleerd worden. Van de regfile heb ik geen kennis. Misschien iets meer uitleg hierover?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem zelf kunnen oplossen door "Advanced Uninstaller Pro2003" op WinFax Pro8.0 los te laten. Gelijktijdig heb ik deze fatastische tool mijn PC eens een grondige "opkuis" laten doen. En zulke "opkuis" is bij Windows PC's wel eens aan te raden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Freeton,

 

als jij (en anderen) problemen hebt met uninstall van een programm... kun je dat natuurlijk ook via de registry regelen.

Die methode is iets omslachtiger maar wel heel veel degelijker daar in vergelijking juist uninstall programma's heel wat sleuteltjes laten staan in die registry op je PC...

 

veelal staan bij de current user / en de boomstructuur daaronder het mapje software.... waar je het desbetreffende programma en hun register sleutels vindt. Klik je dat desbetreffende software mapje aan en drukt op delete zijn meestal alle registers mbt dat programma gewist. Fax software zet zich echter ook nog vast in de RAS ofwel remote access en Telephony... maar met find key welke je op het desbetreffende woord laat zoeken en middels F3 verderzoekt kun je nagenoeg alles deleten wat een programma achterlaat aan register sleutels.

 

de bestanden zelf eraf gooien is helemaal niet het probleem, ook al staan enkele weeskindertjes bestanden nog ergens tussen... daar heeft je harddisk plaats genoeg voor... MAAR de registers schoon maken opdat die bestanden niet meer geladen worden in het systeem is het allerbelangrijkste... en dat kan het beste met regedit.exe...

 

waarschuwing! ga niet zomaar editen maak altijd een export van je registry onder de C:\ root zodat bij een grove fout je het wel weer terug kunt zetten.

 

chiao

 

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...