Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Zijn er mensen die astra en hotbird goed ontvangen op een 65cm schotel met monoblock?

Ik lees hier namelijk steeds tegenstrijdige berichten over.

groet,

Toine

Geplaatst:

Goede ontvangst bij goed weer, maar bij wat zwaardere regen/onweersbuien valt het signaal weg dus geen of blokkerig beeld.

Heb zelf jaar met 65cm schotel en monoblok gekeken. Als je de schotel hebt en twijfeld over de aanschaf van monoblok zou ik het gewoon doen, als het tegenvalt kun je nog de optie later nemen om grotere schotel bij te kopen, de prijs hoef je het niet voor te laten.

Ik weet echter niet zeker of je met 2 losse lnb's en een diseqcschwitch wat betere je signalen kunt vangen waardoor je langer beter beeld blijft houden met slechtere weersomstandigheden.

Geplaatst:

Toine,

je kunt beter een schotel nemen van minimaal 78 cm indoorsnede. Zeker als je nog eens over zou willen stappen op 2 losse LNB's.

Cookie.

Geplaatst:

Hoi,

Ik bergijp dat dit het beste is, echter...

mijn buurman keek al erg zuur toen ik deze schotel (65cm) recht voor z'n dakkapel plaatste (enigste geschikte plek). Als ik nu de ladder weer tegen mijn huis zet om een 80cm schotel ertegen te plakken, tja, ik geloof dat de relatie dan wel erg bekoeld.

Het punt is dat ik erg graag sailing channel wil zien...

toine

Geplaatst:

Toine, ik heb nu een 1,1m schotel draaibaar gemonteerd. Ik dacht dat het inderdaad op beide sats was dat het beeld wegvalt bij slecht weer (dus echt slecht weer he, niet een gewone fikse regenbui maar echt stortregenen) Er moet bij gezegd worden dat in principe de astra een wat sterker signaal heeft dan de hotbird.

Geplaatst:

Hoi Toine,

Voor dat je relatie met je buurman op een diepte punt beland. The sailing channel zend uit in het Frans en Italiaans. Ik had er vrij hoge verwachtingen van maar het viel me wat tegen. (ben een zeiler) Wat reportages over wedstrijden voor de kust van Italie en Frankrijk. Heel soms wat high-tech spul. Maar voor oude schepen zit je er aardig. Geen docu's over nieuwe schepen.

Misschien kan je het op een accoordje gooien en de schotel aan zijn dakkapel bevestigen.

Mocht je nog vragen hebben over sailing channel hoor ik het wel.

Groeten,

Humpty D.

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen